Friday, August 18, 2023

Revival : Imitate me

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : Imitate me



1 Corinthians 4:16 Therefore I urge you, imitate me.

1 Korintus 4:16 (TB) Sebab itu aku menasihatkan kamu: turutilah teladanku! 



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #230. Tahukah anda bahawa kita harus meneladani teladan yang baik? Apa yang sudah ditulis oleh Paulus bukanlah untuk mencela mereka, melainkan untuk memperingatkan mereka. Bukan dengan empedu kepahitan seorang musuh, melainkan kehangatan hati seorang bapa.


🍞 ☕ Paulus memberi contoh tentang dirinya dan para rasul yang lain tentang bagaimana mereka harus mengalami hinaan dan direndahkan oleh kerana Kristus. Iman dan pelayanan mereka kepada Kristus tidak menghasilkan sesuatu yang membawa kebanggaan dan kesenangan bagi diri mereka sendiri. Yang diperoleh para rasul justru hal-hal yang menyengsarakan dan menyakitkan. Melalui pengalaman ini, Paulus bermaksud menegur mereka agar menyedari sikap mereka dan tahu bagaimana seharusnya mereka bersikap. Kerana itu mereka harus mengikuti teladan Paulus sebab ia telah terlebih dahulu mempraktikkan apa yang dia ajarkan. Perhatikanlah, hamba-hamba Tuhan harus hidup sedemikian rupa sehingga jemaat mereka menjadikan mereka teladan, dan hidup dengan mencontoh mereka. Hamba-hamba Tuhan haruslah membimbing jemaat melalui hidup dan juga bibir mereka, berjalan mendahului mereka di jalan menuju sorga, dan tidak puas hanya dengan menunjukkan jalan itu. Perhatikanlah, sebagaimana hamba-hamba Tuhan harus memberikan teladan, demikian pula orang lain harus mengikuti teladan itu. Mereka harus mengikuti hamba-hamba Tuhan sejauh mereka yakin betul bahwa hamba-hamba Tuhan mengikuti Kristus di dalam iman dan perbuatan.

👉🏼 Meneladani Paulus sepertimana dia meneladani Yesus, itulah maksudnya di dalam tegurnya kepada jemaat di Korintus. Marilah kita memandang kepada Yesus dan menarik pelajaran daripada kehidupan Yesus. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: