Tuesday, August 29, 2023

Revival : Give no offense

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Give no offense 


2 Corinthians 6:3 We give no offense in anything, that our ministry may not be blamed.

2 Korintus 6:3 (TB) Dalam hal apa pun kami tidak memberi sebab orang tersandung, supaya pelayanan kami jangan sampai dicela.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Tahukah anda bahawa kita tidak boleh buat orang tersandung oleh pelayanan yang kita lakukan? Sikap hati-hati seperti apa yang dilakukan para rasul supaya tidak membuat orang tersandung, sehingga bisa menghalangi keberhasilan mereka dalam memberitakan Injil. 


🍞 ☕ Dalam hal apa pun kami tidak memberi sebab orang tersandung. Dengan susah payah Rasul Paulus bertindak hati-hati supaya tidak menyinggung baik orang Yahudi maupun bukan Yahudi, kerana banyak orang di antara kedua kelompok ini yang menunggunya berbuat salah, dan mencari-cari kesempatan untuk mempersalahkan dirinya dan pelayanannya atau perilakunya. Oleh kerana itu ia sangat berhati-hati supaya tidak menjadi sandungan bagi mereka yang cenderung sangat mudah tersandung, supaya tidak menyinggung orang Yahudi dengan semangat yang berlebihan dalam menentang hukum Taurat. Juga supaya jangan menyinggung orang bukan Yahudi dengan ketaatan yang berlebihan sehingga seolah-olah dirinya berapi-api terhadap hukum Taurat. Ia berhati-hati, dalam semua perkataan dan perbuatannya, supaya jangan sampai membuat tersandung, melakukan kesalahan, atau melukai orang lain.

👉🏼 Standard semacam ini bukan hanya perlu ada dalam diri seorang rasul saja, tetapi berlaku bagi semua orang yang terlibat melayani Tuhan. Apa pun peran dan pelayanan Anda, berusahalah agar tidak menjadi batu sandungan! Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: