Sunday, August 6, 2023

Revival : More than a conqueror

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : More than a conqueror 



Romans 8:37 Yet in all these things we are more than conquerors through Him who loved us.

Roma 8:37 (TB) Tetapi dalam semuanya itu kita lebih dari pada orang-orang yang menang, oleh Dia yang telah mengasihi kita.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #218. Tahukah anda bahawa kita adalah lebih daripada orang-orang yang menang? Dalam setiap pertandingan atau perlombaan pasti ada menang-kalah. Yang menang pasti bersukacita, berpesta dan bergembira. Sementara bagi yang kalah, timbul tangisan, dan penyesalan yang dalam, sambil berusaha untuk membalas kembali jika ada pertandingan atau perlombaan yang sama pada waktu berikutnya. Lalu bagaimana orang yang percaya kepada Tuhan? Di manakah posisinya? Menang atau kalah?


🍞 ☕ Meskipun diintai bahaya maut sepanjang hari, kita adalah pemenang. Sungguh cara yang aneh untuk menang, tetapi itulah cara Kristus. Dengan cara itulah Kristus menang atas pemerintah-pemerintah dan penguasa-penguasa dengan salib-Nya. Menang dengan iman dan kesabaran adalah cara yang lebih pasti dan lebih mulia daripada menang dengan api dan pedang. Adakalanya musuh-musuh mengaku merasa terkejut dan kewalahan dengan keberanian dan kesetiaan yang gigih dari para martir, yang mengalahkan raja-raja yang paling banyak menang perang sekalipun. Mereka menang dengan tidak mengasihi nyawa mereka sampai ke dalam maut sekalipun. Kita lebih daripada pemenang. Dalam menanggung ujian-ujian ini dengan sabar, kita bukan hanya pemenang, melainkan juga lebih daripada pemenang, maksudnya, orang-orang yang berjaya.

👉🏼 Paulus tegas mengatakan dalam renungan kita hari ini, bahwa kita adalah umat pemenang oleh kerana kasih Allah. Ketika kita melawan kuasa dosa, Dia sendiri yang bersama kita untuk memenangkan pertempuran melawan dosa. Kita menang melawan dosa kerana kematian dan kebangkitan Yesus. Ketika ada orang yang menggugat keberadaan kita sebagai anak-anak Allah, Dia tampil sebagai Pembela Yang Agung bagi kita. Ketika kita berjuang melawan berbagai penderitaan, penyakit, cobaan dan penganiayaan, Dia tampil sebagai orang yang mengasihi dan mendampingi kita dengan tulus sampai kita melewati masa-masa sulit tersebut. Kita lebih dari pemenang! Mengapa? Kerana Tuhan selalu bersama dengan kita. Oleh kerana itu mari kita menjaga dengan baik piala kehidupan yang diberikan oleh Tuhan kepada kita sampai selama-lamanya. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: