Saturday, July 4, 2020

Revival : Come boldly and confidently

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Come boldly and confidently 

Ephesians 3:12 Because of Christ and our faith in Him, we can now come boldly and confidently into God's presence.

Efesus 3:12 (TB) Di dalam Dia kita beroleh keberanian dan jalan masuk kepada Allah dengan penuh kepercayaan oleh iman kita kepada-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #186. Tahukah anda bahawa kita dapat menghadap Allah Bapa dengan berani dan penuh kepercayaan oleh kerana Yesus? He is the Truth, as fulfilling all the prophecies of a Saviour; believing which, sinners come by him the Way. He is the Life, by whose life-giving Spirit the dead in sin are quickened. Tidak ada di mana mana buku 📚 yang saya baca yang mengklaimkan bahawa "Akulah Jalan, Kebenaran dan Kehidupan" tidak ada, kecuali Yesus, Tuhan dan Penyelamat kita yang berani klaim hal ini kerana Dialah yang sebenarnya Tuhan yang benar dan Hidup.

☕ 🍞 Rasul Paulus menyatakan bahwa di dalam Dia kita beroleh keberanian dan jalan masuk kepada Allah dengan penuh kepercayaan oleh iman kita kepada-Nya. Ertinya, “oleh (atau melalui) Dia kita memiliki kebebasan untuk membuka pikiran kita dengan leluasa kepada Allah, seperti kepada seorang Bapa, dan dengan keyakinan teguh bahwa kita akan didengarkan dan diterima oleh-Nya. Dan semuanya ini adalah dengan melalui iman kita kepada-Nya, sebagai Pengantara dan Penasihat Agung kita.” Kita dapat datang dengan keberanian dan kerendahan hati untuk mendengar dari Allah, yakin bahwa kengerian kutuk telah dicabut, dan kita dapat mengharapkan kabar baik yang menghiburkan hati dari-Nya. Kita dapat memiliki jalan masuk untuk berbicara kepada Allah dengan penuh keyakinan, sebab kita tahu bahwa kita memiliki seorang Pengantara antara Allah dan kita, dan seorang Pembela yang Agung di hadapan Bapa. Tuhan Yesus mengatakan bahwa "Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorang pun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku." Yesus menegaskan diri-Nya sebagai jalan, kebenaran, dan hidup. Dia adalah jalan bukan sekadar penunjuk jalan. Dialah yang dapat membawa setiap orang berdosa kepada Allah yang kudus melalui pengurbanan-Nya sendiri. Dia adalah kebenaran bukan sekadar pewarta kebenaran. Kata dan karya-Nya sepenuhnya dapat diandalkan untuk menyelamatkan manusia berdosa. Dia adalah hidup bukan sekadar pemberi hidup. Dialah sumber kehidupan. Itu sebabnya, Dia bisa memberikan hidup bagi orang yang percaya kepada-Nya.

👉🏼 Nah, sekarang kita dengan berani dan penuh keyakinan dapat menghadap takhta kudus Allah Bapa disebabkan oleh apa yang telah Yesus lakukan bagi kita semua. Manusia terpisah daripada Allah Bapa kerana dosa. Yesus telah menjadi "Jambatan" yang menghubungkan manusia kembali kepada pencipta-Nya. Adakah anda sedar akan kebenaran ini...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: