Thursday, July 30, 2020

Revival : Live together with Him

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Live together with Him


1 Thessalonians 5:9-10
9 For God did not appoint us to wrath, but to obtain salvation through our Lord Jesus Christ,
10 who died for us, that whether we wake or sleep, we should live together with Him.

1 Tesalonika 5:9-10 (TB)
9 Karena Allah tidak menetapkan kita untuk ditimpa murka, tetapi untuk beroleh keselamatan oleh Yesus Kristus, Tuhan kita,
10 yang sudah mati untuk kita, supaya entah kita berjaga-jaga, entah kita tidur, kita hidup bersama-sama dengan Dia.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #212. Tahukah anda bahawa kita harus hidup bersama-sama dengan Yesus? Satu alasan mengapa harapan akan kedatangan Kristus merupakan penghiburan besar bagi orang percaya  ialah bahwa Dia menyelamatkan kita dari murka Allah yang dahsyat, iaitu hukuman-hukuman pada hari Tuhan.

☕ 🍞 Allah tidak menetapkan kita untuk ditimpa murka, tetapi untuk beroleh keselamatan. Jika kita menelusuri keselamatan kita sampai pada penyebab pertamanya, maka kita akan sampai pada ketetapan Allah. Mereka yang hidup dan mati dalam kegelapan dan ketidaktahuan, yang tidur dan mabuk seperti di malam hari, adalah orang-orang yang, begitu jelas dikatakan, ditetapkan untuk ditimpa murka. Tetapi bagi mereka yang merupakan anak-anak siang, jika mereka berjaga-jaga dan sedar, jelas bahwa mereka ditetapkan untuk beroleh keselamatan. Dan pasti serta teguhnya ketetapan ilahi ini merupakan sokongan dan dorongan yang besar bagi pengharapan kita. Seandainya kita harus memperoleh keselamatan dengan jasa atau kekuatan kita sendiri, kita akan mempunyai sedikit pengharapan atau tidak sama sekali untuk memperolehnya. Paulus menyamakan harapan kita akan keselamatan dan pembebasan dari hari murka Allah dengan kematian Kristus sebagai korban dan kedatangan-Nya untuk mengambil kita untuk hidup bersama-sama dengan Dia.

👉🏼 Keselamatan bukan hanya mencakup lolos dari murka, tetapi juga penganugerahan hidup dan janji persekutuan abadi. Harga dari harta ini jangan dianggap sebagai sudah semestinya sebagaimana ungkapan yang sudah mati mengingatkan kita. Berjaga-jaga dan tidur di sini merupakan kiasan untuk "hidup" dan "mati." Kematian penuh kemenangan dari Kristus telah menerobos pembatas yang tebal di antara hidup dan mati. Kalau kita hidup, hiduplah untuk Yesus dan di dalam Yesus.  Sebab jika kita hidup, kita hidup untuk Tuhan, dan jika kita mati, kita mati untuk Tuhan. Jadi baik hidup atau mati, kita adalah milik Tuhan. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: