Monday, July 6, 2020

Revival : Growing in every way

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Growing in every way

Ephesians 4:15  Instead, we will speak the truth in love, growing in every way more and more like Christ, who is the head of His body, the church.

Efesus 4:15 (TB)  tetapi dengan teguh berpegang kepada kebenaran di dalam kasih kita bertumbuh di dalam segala hal ke arah Dia, Kristus, yang adalah Kepala.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #188. Tahukah anda bahawa kita harus berpegang teguh kepada kebenaran dan terus bertumbuh? Boleh saja orang memegang teguh kebenaran tetapi tidak di dalam kasih. Kita harus bertumbuh di dalam segala hal ke arah Dia. Allah ingin agar kita dewasa atau berkembang sepenuhnya, menjadi orang dewasa. Kita memiliki Kepala yang sempurna sekali, Kristus sendiri.

☕ 🍞 Kita harus bertumbuh di dalam segala hal ke arah Kristus. Ke arah Kristus, sehingga berakar lebih dalam di dalam Dia. Di dalam segala hal, dalam pengetahuan, kasih, iman, dan semua bagian dari manusia baru. Kita harus bertumbuh menjadi dewasa, sebagai lawan dari menjadi anak-anak. Orang-orang Kristian yang bertambah baik adalah mereka yang bertumbuh ke arah Kristus. Semakin kita bertumbuh dalam pengenalan akan Kristus, iman di dalam Dia, kasih kepada-Nya, dan kebergantungan pada-Nya, semakin kita akan berkembang dalam setiap kasih karunia. Dia adalah Kepala, dan kerana itu kita harus bertumbuh, supaya dengan begitu kita dapat menghormati Kepala kita. Pertumbuhan kristiani membawa kemuliaan bagi Kristus. Setiap orang Kristian dimampukan menjaga prinsip-prinsip kebenaran Allah dalam bertingkah laku dan bertutur kata sehingga semakin bertumbuh ke arah Kristus.

👉🏼 Pertumbuhan Kerohanian kita haruslah konsisten dengan kebenaran yang kita pegang. Hidup kita didasari oleh kebenaran firman Tuhan. Setiap orang percaya haruslah mengalami pertumbuhan rohani ini. Pastikan bahwa anda tidak menyimpang ke kiri atau ke kanan saat anda mengikuti Yesus. Adakah anda sedang bertumbuh di dalam Kerohanian anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: