Thursday, July 16, 2020

Revival : I count it all loss

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I count it all loss

Philippians 3:7  But what things were gain to me, these I have counted loss for Christ.

Filipi 3:7 (TB)  Tetapi apa yang dahulu merupakan keuntungan bagiku, sekarang kuanggap rugi karena Kristus. 


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #198. Tahukah anda bahawa segala sesuatu yang menjadi keuntungan bagi kita adalah rugi sebenarnya? Apa pun keuntungan  yang mungkin sudah diperoleh Paulus, semua dianggapnya rugi. Semua hal itu bahkan lebih buruk daripada merugikan - sesungguhnya malah merupakan penghalang - sebab ia harus belajar untuk meninggalkan hal-hal itu.

☕ 🍞 Rasul Paulus memberitahukan kita di sini betapa ia memandang kecil semuanya ini, dibandingkan dengan kepentingannya di dalam Kristus dan segala pengharapannya dalam Dia. "Tetapi apa yang dahulu merupakan keuntungan bagiku, sekarang kuanggap rugi kerana Kristus". Artinya, hal-hal yang dulunya dianggapnya sebagai keuntungan ketika ia masih menjadi orang Farisi dan yang sebelum itu diperhitungkannya, kini ia anggap rugi kerana Kristus. “Aku seharusnya menganggap diriku rugi tidak terkatakan, kerana dengan melekat padanya, aku telah kehilangan bagianku di dalam Yesus Kristus.” Ia menganggap semuanya itu sebagai kerugian. Tidak saja tidak cukup untuk memperkaya dirinya, tetapi juga pasti membuat miskin dan menghancurkannya apabila ia mempercayakan diri kepada hal-hal itu dan bukannya kepada Kristus. Perhatikanlah bahwa Rasul Paulus tidak menganjurkan mereka untuk melakukan apa pun selain yang dilakukannya, untuk tidak meninggalkan apa pun selain yang ditinggalkannya, dan untuk tidak mengambil bahaya apa pun seperti yang telah dilakukannya sebelumnya terhadap jiwanya yang tidak dapat mati.

👉🏼 Menjadi pengikut Kristus merupakan sebuah keputusan yang harus sungguh-sungguh dijalani. Demikian juga bagi rasul Paulus. Kejayaan dan kemuliaan di masa lalu tidak lagi bernilai kerana pengenalan akan Kristus. Mengenal dan memperoleh Kristus bermaksud juga mengenal kuasa kebangkitan-Nya, yaitu mengalami pembaharuan hidup, kelepasan dari dosa, dan kuasa Roh yang menghasilkan kesaksian yang efektif, penyembuhan, mukjizat, dan akhirnya kebangkitan kita sendiri dari antara orang mati. Segala sesuatu yang kita ada saat ini tidak setanding dengan pengenalan akan Yesus Kristus. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: