Wednesday, July 15, 2020

Revival : They care only for themselves

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : They care only for themselves 


Philippians 2:21 For all seek their own, not the things which are of Christ Jesus.

Filipi 2:21 (TB) sebab semuanya mencari kepentingannya sendiri, bukan kepentingan Kristus Yesus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #197. Tahukah anda bahawa kita terkadang mencari kepentingan diri sendiri atas nama pelayanan dan mengikuti Tuhan Yesus? Ada segelintir para pelayan dan orang Kristian yang berkhotbah, mengajar, menggembalakan gereja atau mengarang, bukan kerana sungguh-sungguh memperhatikan kemajuan Injil, tetapi kerana kepentingan, kemuliaan, martabat, dan cita-cita atau impian yang mementingkan diri sendiri. Mereka tidak berusaha menyenangkan hati Tuhan Yesus, tetapi malah berusaha untuk menyenangkan hati manusia dan agar disenangi oleh mereka.

☕ 🍞 Paulus mengatakan bahwa, mencari kepentingan kita sendiri sampai-sampai mengabaikan Yesus Kristus adalah dosa yang sangat besar, dan sangat lazim terjadi di kalangan orang Kristen dan para pelayan Tuhan. Banyak yang lebih memilih kehormatan, kenyamanan, dan keamanan mereka sendiri daripada kebenaran, kekudusan, dan kewajiban. Mereka lebih memilih hal-hal yang menyenangkan dan mendatangkan nama baik bagi mereka, daripada perkara-perkara tentang kerajaan Kristus, kehormatan, dan kepentingan-Nya di dunia. Namun Timotius sama sekali tidak seperti itu. Terkadang, segala sesuatu yang kita lakukan seolah olah mau "minta puji" dari orang. Ya, Tuhan Yesus tahu maksud dan niat hati kita oleh kerana itu, biarlah niat hati kita telus dan tulus di hadapan TUHAN.

👉🏼 Saudara dan saudari sekalian, pastikan motivasi kita dalam melayani Tuhan dan melaksanakan tanggungjawab kita sebagai orang percaya itu benar dan tulus. Tuhan Yesus tidak melihat luaran kita, tetapi Dia melihat hati kita sama ada benar atau tidak. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: