Friday, July 3, 2020

Revival : A Holy Temple

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A Holy Temple 

Ephesians 2:21-22
21 We are carefully joined together in Him, becoming a holy temple for the Lord.
22 Through Him you Gentiles are also being made part of this dwelling where God lives by His Spirit.

Efesus 2:21-22 (TB)
21 Di dalam Dia tumbuh seluruh bangunan, rapi tersusun, menjadi bait Allah yang kudus, di dalam Tuhan. 
22 Di dalam Dia kamu juga turut dibangunkan menjadi tempat kediaman Allah, di dalam Roh.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #185. Tahukah anda bahawa kita ada bait suci Allah? Yang ditekankan di sini ialah seluruh jemaat orang percaya sebagai Bait Allah dan tempat kediaman Roh. Selaku Bait Allah di tengah-tengah generasi yang merosot, umat Allah tidak boleh terlibat dalam kejahatan yang lazim dalam generasi ini, tetapi kita harus menolak segala bentuk kejahatan. Bait Allah harus kudus kerana Allah itu Kudus.

☕ 🍞 Semua orang percaya, yang membentuk seluruh bangunan itu,  dipersatukan kepada Kristus melalui iman, dan dipersatukan di antara mereka sendiri melalui kasih Kristus, menjadi bait Allah yang kudus, menjadi kumpulan yang suci, di mana di dalamnya ada banyak persekutuan antara Allah dan umat-Nya. Oleh kerana itu, bangunan ini, berdasarkan sifatnya, adalah sebuah bait, bait yang kudus kerana jemaat merupakan tempat di mana Allah telah memilih untuk menaruh nama-Nya, dan jemaat menjadi bait yang seperti itu oleh kasih karunia dan kekuatan yang diturunkan dari-Nya sendiri. Sebagai orang Kristian, tubuh kita adalah tempat tinggal pribadi Roh Kudus. Oleh kerana Roh itu tinggal di dalam diri kita, maka kita menjadi milik Allah, tubuh kita sama sekali tidak boleh dicemarkan oleh kenajisan atau kejahatan apa pun, baik oleh pikiran, keinginan, tindakan, film, buku maupun majalah lucah. Sebaliknya, kita harus hidup sedemikian rupa sehingga menghormati dan memuliakan Allah dengan tubuhmu.

👉🏼 Bolehkah segala dosa, kemabukkan, pesta pora, percabulan, penzinaan, kebencian, perbuatan menggossip, menghasut dan sebagainya dan sewaktu dengannya tinggal di dalam bait suci-Nya? Fikir-fikirkanlah jawapannya. Sekarang Allah berdiam di dalam diri setiap orang percaya, kerana mereka telah menjadi bait Allah melalui pekerjaan Roh yang mulia. Sekarang Dia tinggal di dalam mereka, supaya ini menjadi jaminan bahwa mereka tinggal bersama dengan Dia sampai pada kekekalan. Bagaimana keadaan bait suci-Nya hari ini? Kita dibangunkan di atas dasar Firman-Nya yang benar dan teguh menjadi bait suci-Nya, rumah kediaman-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: