Thursday, July 2, 2020

Revival : He gave me peace

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : He gave me peace


Ephesians 2:17 And He came and preached peace to you who were afar off and to those who were near.

Efesus 2:17 (TB) Ia datang dan memberitakan damai sejahtera kepada kamu yang "jauh" dan damai sejahtera kepada mereka yang "dekat", 


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #184. Tahukah anda bahawa Yesus memberikan damai sejahtera kepada semua orang yang percaya kepada-Nya? Sekarang Paulus menjelaskan bagaimana Allah telah mendekatkan mereka dengan-Nya dan menjadikan mereka satu umat. Perseteruan Allah dengan mereka dan antara mereka dengan Israel telah dirobohkan oleh darah Kristus yang tercurah di kayu salib. Perseteruan telah didamaikan. Kristulah korban damai perseteruan antara manusia dan Allah dan sesama.

☕ 🍞 Yesus juga akan meninggalkan damai sejahtera-Nya bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya. Damai sejahtera yang dimaksud bukan merupakan jaminan bahwa setiap orang percaya tidak akan mengalami badai kehidupan, melainkan sebuah janji bahwa ada kuasa dan damai sejahtera untuk melalui badai itu. Roh Kudus bukan saja memberikan damai sejahtera dalam hidup orang beriman dan memampukan para pengikut Yesus untuk hidup dalam hubungan kekal dengan Yesus, tetapi juga menolong orang percaya yang hidup di dalam Yesus, dalam ketaatan dan kasih, hidup juga di dalam Bapa. Damai sejahtera yang diberikan Kristus tak terhingga, jauh lebih berharga daripada yang diberikan dunia. Damai sejahtera dunia berawal dengan ketidaktahuan, beriring dengan dosa, dan berakhir dengan masalah yang tiada habis-habisnya. Tetapi, damai sejahtera Kristus berawal dengan anugerah, tidak beriring dengan dosa, dan berakhir dalam damai sejahtera abadi. Sama seperti perbezaan yang terdapat antara kelesuan yang mematikan dan tidur lelap yang menyegarkan, demikian pula perbezaan yang ada di antara damai sejahtera dari Kristus dan dari dunia.

👉🏼 Nah, yang dihasilkan oleh damai sejahtera ini adalah kebebasan yang dimiliki oleh baik orang Yahudi maupun bukan Yahudi untuk datang kepada Allah. Damai sejahtera ini adalah milik semua orang yang percaya kepada Tuhan Yesus. Sudahkah anda memiliki damai sejahtera ini? Damai sejahtera ini dapat anda miliki saat anda telah memiliki Yesus Kristus. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: