Saturday, July 25, 2020

Revival : Worthy of His call

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Worthy of His call


1 Thessalonians 2:12 that you would walk worthy of God who calls you into His own kingdom and glory.

1 Tesalonika 2:12 (TB) dan meminta dengan sangat, supaya kamu hidup sesuai dengan kehendak Allah, yang memanggil kamu ke dalam Kerajaan dan kemuliaan-Nya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #207. Tahukah anda bahawa kita harus hidup sesuai dengan rencana Allah? Cara rasul ini menasihati harus diperhatikan oleh pelayan-pelayan Tuhan secara khusus untuk mereka tiru. Dan pokok nasihatnya harus benar-benar diperhatikan oleh mereka dan semua orang lainnya, yaitu, supaya mereka hidup sesuai dengan kehendak Allah, yang memanggil mereka ke dalam Kerajaan dan kemuliaan-Nya

☕ 🍞 Nasihat Paulus, "supaya kamu hidup sesuai dengan kehendak Allah, yang memanggil kamu ke dalam Kerajaan dan kemuliaan-Nya". Kita sebagai orang yang percaya kepada Tuhan Yesus haruslah hidup sesuai dengan kehendak-NYA, rencana-Nya, serta panggilan-Nya. Bukan kehendak kita tetapi kehendak-NYA yang terjadi di dalam hidup kita. Manusia yang penuh kelemahan dan kekurangan sekarang menjadi pelayan Allah. Kalau realiti ini tidak dilihat sebagai anugerah Tuhan, maka ada sesuatu yang tidak beres dengan manusia. Apa yang menjadi hak istimewa Injili kita yang besar, iaitu bahwa Allah telah memanggil kita ke dalam kerajaan dan kemuliaan-Nya. Injil memanggil kita ke dalam kerajaan dan keadaan penuh anugerah di sini dan kepada kerajaan dan keadaan penuh kemuliaan nanti, kepada sorga dan kebahagiaan sebagai tujuan kita dan kepada kekudusan sebagai jalan menuju tujuan tersebut. Apa yang menjadi tugas Injili besar kita, iaitu supaya kita hidup sesuai dengan kehendak Allah, supaya sifat pikiran kita dan arah hidup kita sesuai dengan panggilan ini dan seturut dengan hak istimewa ini. Kita harus menyesuaikan diri kita dengan maksud dan tujuan Injil, dan hidup sesuai dengan pengakuan dan hak istimewa kita, harapan dan pengharapan kita, seperti yang sepatutnya bagi orang-orang yang dipanggil dengan panggilan yang begitu luhur dan kudus.

👉🏼 Kita perlu menyadari bahwa kita dapat melayani kerana Tuhan telah memanggil dan memercayakan tugas pelayanan kepada kita. Oleh kerana itu, kita harus melayani dengan motivasi yang benar dan bukan mencari pujian serta keuntungan sendiri. Tujuannya adalah agar selalu menjadi berkat bagi sesama kita. Manusia yang penuh cacat dan aib ternyata mendapatkan kepercayaan dan penghormatan untuk memberitakan Injil. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: