Tuesday, August 4, 2020

Revival : Exceedingly Abundant Grace

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Exceedingly Abundant Grace 

1 Timothy 1:14  And the grace of our Lord was exceedingly abundant, with faith and love which are in Christ Jesus.

1 Timotius 1:14 (TB)  Malah kasih karunia Tuhan kita itu telah dikaruniakan dengan limpahnya kepadaku dengan iman dan kasih dalam Kristus Yesus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #217. Tahukah anda bahawa kasih karunia Tuhan melimpah ke atas kita? Lagu Amazing Grace  merupakan salah satu lagu rohani yang menggambarkan besarnya anugerah Allah bagi orang berdosa. Lagu ini lahir dari pengalaman pribadi John Newton yang memandang hidupnya begitu rusak dan membenci Allah. Kerana anugerah Allah, ia diselamatkan.

☕ 🍞 Paulus juga menyedari dirinya dahulu tanpa pengenalan yang benar adalah seorang yang sangat jahat dan membenci para pengikut Kristus. Ia sedar bahwa dirinya adalah orang yang paling berdosa. Namun Allah telah berbelas-kasihan kepadanya dan melimpahkan anugerah keselamatan yang besar bagi Paulus. Allah juga mempercayakan pelayanan kepada Paulus dan memberikan kekuatan kepadanya untuk melakukan pelayanan itu. TUHAN mengenal Paulus dan tahu tantangan yang akan ia hadapi ke depan. Tetapi, TUHAN yakin bahwa Paulus dapat bertahan dan menyelesaikannya hingga akhir. Anugerah Allah yang dialami oleh John Newton dan Paulus telah mengubahkan kehidupan mereka. Mereka yang dahulu hidup dalam perbudakan dosa, membenci Allah dan pengikut-Nya, diubahkan menjadi pelayan-pelayan Allah. Tidak ada kata terlambat bagi siapapun untuk menerima anugerah Allah yang mengubahkan kehidupan.

👉🏼 Kita juga dapat mengalami kasih karunia Allah sekiranya kita mau membuka hati kita kepada-Nya. Hidup kita akan berubah h dan kita memperoleh keselamatan daripada-Nya. Di zaman perjanjian baru ini, kita ada oleh kerana kasih karunia Allah dan kemurahan-Nya. Bukan kerana betapa Saleh dan kudusnya kita dan sudah tentu bukan kerana usaha kita, tetapi oleh kasih karunia Allah yang melimpah ruah kepada kita semua. Hallelujah 🙌 🔥 🔥! Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: