Thursday, August 6, 2020

Revival : A Prayer for Everyone

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A Prayer for Everyone 

1 Timothy 2:1-2
1 Therefore I exhort first of all that supplications, prayers, intercessions, and giving of thanks be made for all men,
2 for kings and all who are in authority, that we may lead a quiet and peaceable life in all godliness and reverence.

1 Timotius 2:1-2 (TB)
1 Pertama-tama aku menasihatkan: Naikkanlah permohonan, doa syafaat dan ucapan syukur untuk semua orang, 
2 untuk raja-raja dan untuk semua pembesar, agar kita dapat hidup tenang dan tenteram dalam segala kesalehan dan kehormatan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #219. Tahukah anda bahawa kita harus berdoa untuk semua orang termasuk juga bagi pemimpin negara kita? Martin Luther pernah berkata: "Menjadi orang Kristen tanpa doa adalah sama tidak mungkinnya dengan hidup tanpa bernafas" (To be a Christian without prayer is no more possible than to be alive without breathing). Dalam doa kita berkomunikasi secara pribadi dengan Allah. Dalam surat Paulus kepada Timotius, nasihat pertama yang Paulus berikan kepadanya adalah tentang doa. Ia mendorong Timotius menggerakkan jemaat untuk menaikkan permohonan, doa syafaat, dan ucapan syukur.

☕ 🍞 Jaringan doa atau Prayer Network adalah sangat penting kerana, apabila orang percaya berdoa dengan penuh iman, besar kuasanya. Berdoa dengan satu motif dan tujuan yang sama supaya negara kita dipulihkan, diperbaharui, dibebaskan dan dibangkitkan kembali. Prayer is the heartbeat of a nation. Doa-doa yang kita panjatkan berisi tentang Allah yang rindu untuk menyelamatkan manusia berdosa melalui karya Kristus Yesus sehingga dapat menjadi kesaksian bagi banyak orang yang belum mengenal Allah. Topik pertama yang dibahas Paulus ialah doa syafaat untuk semua orang, dan untuk semua pembesar. Penekanannya tampak dari kata "semua" di dalam ayat ini. Di sini Paulus tidak membahas dengan lengkap bagaimanakah caranya hubungan Gereja dengan pemerintah negara tetapi hanya menasihatkan agar doa dipanjatkan bagi para pemimpin negara supaya orang-orang percaya dapat menikmati hidup yang damai dan tenang. Hal ini berguna untuk maksud yang lebih besar, iaitu mendatangkan keselamatan bagi manusia.

👉🏼 Sebuah perintah yang diberikan kepada orang Kristian untuk berdoa bagi semua orang secara umum, dan khususnya bagi semua orang yang memegang kuasa pemerintahan. Secara umumnya, kita harus memanjatkan permohonan, doa syafaat, dan ucapan syukur supaya terhindar dari kejahatan, doa supaya memperoleh kebaikan, doa syafaat untuk orang lain, dan ucapan syukur atas rahmat yang sudah diterima. Kita juga harus berdoa untuk semua orang, untuk umat manusia secara umum, dan untuk orang-orang tertentu yang memerlukan atau menginginkan doa-doa kita. Sudahkah anda berdoa bagi pemimpin anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: