Saturday, August 29, 2020

Revival : Let we drift away.

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Lest we drift away 


Hebrews 2:1  Therefore we must give the more earnest heed to the things we have heard, lest we drift away.

Ibrani 2:1 (TB)  Karena itu harus lebih teliti kita memperhatikan apa yang telah kita dengar, supaya kita jangan hanyut dibawa arus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #242. Tahukah anda bahawa kita harus lebih teliti dalam memperhatikan apa yang telah kita dengar? Salah satu alasan penulis surat ini menegaskan keunggulan Putra Allah dan penyataan-Nya ialah untuk menekankan kepada orang-orang yang telah menerima keselamatan bahwa mereka harus dengan sungguh-sungguh menerima kesaksian dan ajaran asli dari Kristus dan para rasul. Oleh kerana itu kita harus sangat memperhatikan Firman Allah, hubungan kita dengan Kristus, dan pimpinan Roh Kudus

🍞☕ Kelalaian, kurang perhatian atau sikap acuh tak acuh boleh berakibat fatal. Orang percaya yang kerana kelalaiannya membiarkan kebenaran dan ajaran Injil luput dari perhatiannya, adalah dalam bahaya terbawa arus melewati tempat pendaratan yang telah ditentukan dan gagal mencapai tempat yang aman. Kita akan mengalami kerugian besar apabila tidak menaruh perhatian penuh kepada hal-hal yang telah kita dengar kerana kita dapat hanyut dibawa arus. Semua itu akan lolos dari ingatan, bibir, serta hidup kita, sehingga kita akan menjadi orang-orang yang rugi kerana kelalaian kita itu. Setelah menerima kebenaran-kebenaran Injil di dalam akal budi kita, kita ada dalam bahaya melupakannya. Pikiran dan ingatan kita mirip dengan bejana bocor, yang apabila tidak dipelihara dengan baik, tidak dapat menyimpan apa yang dituang ke dalamnya. Hal ini terjadi kerana sifat cemar yang ada di dalam diri kita, rasa benci serta kelicikan Iblis (yang mencuri firman), kerana belitan dan jerat dunia, serta semak duri yang mengimpit benih firman yang baik itu.

👉🏼 Sebuah perahu yang dilepaskan tanda kendali dipastikan akan hanyut dibawa arus meninggalkan tempat berlabuhnya di seberang oleh arus air itu. Demikian pula berbagai arus di dalam kehidupan bergerak menentang kita jika kita tidak teliti. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: