Saturday, August 22, 2020

Revival : Faithful till the end

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Faithful till the end


2 Timothy 4:8  Finally, there is laid up for me the crown of righteousness, which the Lord, the righteous Judge, will give to me on that Day, and not to me only but also to all who have loved His appearing.

2 Timotius 4:8 (TB)  Sekarang telah tersedia bagiku mahkota kebenaran yang akan dikaruniakan kepadaku oleh Tuhan, Hakim yang adil, pada hari-Nya; tetapi bukan hanya kepadaku, melainkan juga kepada semua orang yang merindukan kedatangan-Nya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #235. Tahukah anda bahawa tidak ramai yang setia kepada Tuhan Yesus sampai akhir? Paulus tetap setia kepada Tuhannya dan Injil yang dipercayakan kepadanya, maka Roh Kudus bersaksi kepadanya bahwa persetujuan Allah dan "mahkota kebenaran" tersedia bagi dia di sorga. Di sorga Allah sudah menyiapkan "upah" bagi semua orang yang setia pada kebenaran.

☕ 🍞 Paulus berpesan pada Timotius untuk melayani Tuhan dengan sungguh-sungguh. Kerana apa yang menanti Paulus “mahkota kebenaran”, seperti atlit pada pertandingan olahraga Yunani/Romawi purba.  “Mahkota kebenaran” itu melambangkan pembenaran yang datangnya dari Tuhan sendiri, walaupun dihadapan pengadilan dan dimata dunia, Paulus adalah pesalah oleh kerana memberitakan Injil. Sudut pandang kemasa depan inilah yang menjadi dasar supaya Timotius sebagai pemberita firman bersikap siap sedia, menguasai diri dalam segala hal, dan “menunaikan” tugas pelayanannya, seperti seorang atlit yang mencapai garis akhir dengan baik. Hendaklah hal ini mendorong Timotius untuk menanggung kesulitan seperti seorang prajurit Yesus Kristus yang baik, bahwa ada mahkota kehidupan di hadapan kita, yang kemuliaan dan sukacitanya akan membalas secara berlimpah segala kesusahan dan kerja keras kita dalam perjuangan di saat ini. Cermatilah, mahkota itu disebut mahkota kebenaran, kerana mahkota itu akan menjadi balasan atas segala pelayanan kita, sebab Allah bukan tidak adil, sehingga Ia lupa, dan kerana kekudusan dan kebenaran kita akan disempurnakan di sana, dan akan menjadi mahkota kita. Allah akan mengaruniakannya sebagai Hakim yang adil, yang tak akan melewatkan seorang pun yang mengasihi-Nya. Tetapi mahkota kebenaran ini bukan khusus untuk Paulus saja, seolah-olah itu hanya milik para rasul dan hamba-hamba Tuhan atau para martir yang terkemuka, melainkan juga milik semua orang yang tetap setia kepada-Nya dan merindukan kedatangan-Nya.

👉🏼 Satu lagu yang sering kita dengar dan nyanyikan iaitu "Ku mau setia sampai akhir, melayani Mu seumur hidupku..". Janganlah ini menjadi sekadar nyanyian saja. Fahamilah setiap katanya. Satu lagu yang penuh kesyukuran kepada Tuhan dan juga satu lagu yang menyatakan kesetiaannya kepada Tuhan biar apa pun keadaan dan kesulitan yang terjadi. Marilah kita terus setia kepada Tuhan Yesus sampai akhir dan supaya kita semua sampai ke garis penamat dengan cemerlang. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: