Friday, August 14, 2020

Revival : Sound Teaching

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 πŸ‰ πŸ† πŸ‡ 🍈 🍐 πŸ‘ πŸ„ 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 πŸ” πŸ₯“ 🍱 🍣


Revival : Sound teaching

2 Timothy 1:13  Hold fast the pattern of sound words which you have heard from me, in faith and love which are in Christ Jesus.

2 Timotius 1:13 (TB)  Peganglah segala sesuatu yang telah engkau dengar dari padaku sebagai contoh ajaran yang sehat dan lakukanlah itu dalam iman dan kasih dalam Kristus Yesus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #227. Tahukah anda bahawa terkadang kita amat cenderung untuk mengikuti ajaran sesat dan tidak sihat untuk kerohanian kita? "Ajaran yang sihat" adalah penyataan asli dan mendasar dari Kristus dan para rasul, yang diajarkan Paulus kepada Timotius. Timotius harus memegang teguh kebenaran ini dalam iman dan kasih akan Yesus Kristus dan tidak pernah berpaling daripadanya atau berkompromi, walaupun berarti penderitaan, penolakan, dan penghinaan.

☕ 🍞 Rasul Paulus menasihati Timotius untuk memegang contoh ajaran yang sihat. Paulus, meminta Timotius untuk terus berpegang teguh kepada ajaran yang telah dia terima. Setelah berpegang erat kepada ajaran yang sudah dia terima, maka dia harus melakukan apa yang sudah dia terima. Sekarang ini, banyak ajaran sesat makin menjadi-jadi. Contohnya, ajaran "tuhan ibu" dan "Yesus" sudah datang. Orang-orang yang sudah mengenali firman Tuhan, pasti akan sedar akan penyesatan yang sedang terjadi lewat daripada ajaran kumpulan sesat ini. Di FB, saya selalu tengok ramai akan komen "amen" dan "puji Tuhan". Entah mereka ini sedar itu sesat dan mereka pun terlibat di dalam penyesatan itu ataupun mereka malas dan tidak mau pelajari Alkitab lalu buta buta dan bulat bulat percaya kepada setiap ajaran sesat 🀦‍♂️🀷‍♂️. Kita harus lebih berhati-hati kerana kumpulan penyesat ini sangat licik. Mereka mulai dengan Firman Tuhan, dan kemudian mereka menambah perisa dengan ajaran sesat mereka daripada kitab mereka sendiri.

πŸ‘‰πŸΌTidak cukup hanya percaya pada ajaran yang sehat, dan mengamininya, tetapi kita juga harus mencintainya, mempercayai kebenarannya, dan mencintai kebaikannya. Dan kita harus memberitakan ajaran yang sehat di dalam kasih dan iman. Ajaran ini dipercayakan kepada kita untuk dijaga supaya tetap murni dan utuh, dan diteruskan kepada angkatan-angkatan yang akan datang sesudah kita. Kita harus menjaganya, dan tidak boleh melakukan apa saja yang dapat merosakkan kemurniannya, melemahkan kuasanya, atau mengurangi kesempurnaannya. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: