Tuesday, August 18, 2020

Revival : Youthful Lusts

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Youthful Lusts


2 Timothy 2:22  Flee also youthful lusts; but pursue righteousness, faith, love, peace with those who call on the Lord out of a pure heart.

2 Timotius 2:22 (TB)  Sebab itu jauhilah nafsu orang muda, kejarlah keadilan, kesetiaan, kasih dan damai bersama-sama dengan mereka yang berseru kepada Tuhan dengan hati yang murni.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #231. Tahukah anda bahawa kita harus menghindari nafsu dunia yang memerangkap kita ke dalam dosa? Paulus menasihati Timotius supaya mewaspadai nafsu orang muda. Walaupun dia adalah seorang laki-laki yang kudus dan baik, sungguh telah mati terhadap dunia, namun Paulus menganggap perlu memperingatkan dia tentang nafsu orang muda: “Jauhilah hal-hal tersebut, berjaga-jagalah dan berjerih payahlah semampu-mampumu untuk menjaga dirimu tetap bersih dari hal-hal tersebut.”

☕ 🍞 Timotius seorang yang muda, namun nasihat yang Paulus sampaikan bukan saja untuk orang muda tetapi kepada setiap orang yang percaya kepada TUHAN Yesus. Nafsu orang muda sangatlah berbahaya, sehingga orang-orang muda yang penuh harapan pun harus diperingatkan mengenai hal ini, kerana nafsu-nafsu itu berjuang melawan jiwa. Bila kita memanfaatkan segala kasih karunia yang kita terima, maka itu akan memadamkan kejahatan-kejahatan kita. Semakin kita mengejar apa yang baik, semakin cepat dan semakin jauh kita meninggalkan apa yang jahat. Keadilan, dan iman, dan kasih, akan menjadi penangkal yang ampuh melawan nafsu-nafsu orang muda. Kasih yang kudus akan menyembuhkan nafsu yang tidak murni. Kejarlah damai bersama-sama dengan mereka yang berseru kepada Tuhan. Mempertahankan persekutuan orang-orang kudus akan menjauhkan kita dari segala persahabatan dengan perbuatan-perbuatan kegelapan yang tidak bermanfaat. Lihatlah ciri-ciri orang Kristian, mereka adalah orang-orang yang berseru kepada Tuhan dengan hati yang murni.

👉🏼 Setiap tahap kehidupan kita memiliki godaan dan tantangannya sendiri. Kita sebagai orang yang percaya kepada Tuhan Yesus haruslah terus berpegang teguh kepada iman kepercayaan kita serta kebenaran Firman-Nya untuk terus bertahan dan melawan segala godaan yang datang melanda. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: