Thursday, July 20, 2023

Revival : I stand

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : I stand


Acts of the Apostles 26:6 "And now I stand and am judged for the hope of the promise made by God to our fathers.

Kisah Para Rasul 26:6 (AVB) Sekarang pun aku berdiri di sini dan didakwa kerana aku berharap akan janji Allah kepada nenek moyang kami.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #201. Tahukah anda bahawa kita harus tetap memberitakan Injil sekalipun kita harus menderita? Berada di hadapan Kaisar Agripa sama sekali tidak membuat Paulus gentar. Ia justru gembira kerana kasusnya diadili oleh pemimpin tertinggi. Di balik itu, ini merupakan kesempatan untuk mengabarkan Injil kepada sang raja.


🍞 ☕ Apakah ini membuat Paulus gentar? Tidak! Sebaliknya Paulus justru berbahagia kerana ia melihat kesempatan untuk membela diri sebagai saat yang tepat untuk mewartakan Injil Yesus Kristus di hadapan Herodes Agripa I yang ahli dalam adat-istiadat dan persoalan orang Yahudi. Tentunya Paulus berharap bahwa Herodes Agripa I dapat menerima kebenaran Allah di dalam Yesus Kristus. Kerana itulah materi pembelaannya sangat diwarnai dengan paham-paham Yudaisme. Ia memaparkan bahwa sejak masa mudanya secara fanatik mengikuti ajaran Yudaisme hingga ia melakukan penindasan dan penganiayaan secara hebat terhadap pengikut Yesus kerana mereka dianggap sebagai penghujat Allah. Namun Paulus mengakui tindakannya itu sebagai kesalahan besar. Sebab ia melihat kebenaran bahwa di dalam Yesus pengharapan Israel sudah digenapi kerana Ia sudah bangkit dari kematian.

👉🏼 Walaupun dalam penderitaan, dianiaya oleh kerana kebenaran, namun masih ada kesempatan bagi Rasul Paulus untuk bersaksi dan memberitakan Injil. Bagi kita semua, yang masih dalam keadaan aman, apakah yang menjadi alasan untuk kita tidak memberitakan Injil? Gunakanlah kesempatan yang sudah diberikan dengan sebaik mungkin. Apakah respon kita hati ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: