Sunday, July 30, 2023

Revival : Shall we sin?

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : Shall we sin? 



Romans 6:15  What then? Shall we sin because we are not under law but under grace? Certainly not!

Roma 6:15 (AVB)  Jadi bagaimana? Patutkah kita melakukan dosa kerana kita bukan di bawah hukum tetapi di bawah kasih kurnia? Sama sekali tidak!



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #211. Tahukah anda bahawa kita telah menerima kasih karunia Tuhan? Beberapa orang dalam gereja pada zaman Paulus beranggapan bahwa kerana kasih karunia mengampuni dosa, orang Kristian tidak perlu waspada dan melawan dosa. Sebagai jawabannya, Paulus menerangkan bahwa setiap orang percaya harus terus-menerus menegaskan ulang dan melaksanakan keputusannya untuk melawan dosa dan mengikut Kristus.


🍞 ☕ Setelah menerima Kristus, orang percaya harus terus memilih siapa yang akan dilayaninya. Mereka boleh memilih untuk kembali kepada dosa, tidak lagi menentang kuasa dosa dalam kehidupan pribadi dan kembali menjadi budaknya, dengan kematian rohani dan abadi sebagai akibatnya. Atau  mereka dapat memilih untuk dibebaskan dari dosa dan terus menyerahkan diri sebagai hamba Allah dan kebenaran, dengan pengudusan dan hidup kekal sebagai akibatnya. Mereka yang tidak mempunyai komitmen kepada keTuhanan Kristus dan tidak menentang kuasa dosa dalam kehidupan pribadi tidak berhak untuk menyebut Kristus sebagai Juruselamat mereka. "Tak seorang pun dapat mengabdi kepada dua tuan". Tetapi kita berada di bawah kasih karunia, kasih karunia yang menerima hati yang mau berserah, yang tidak berlebih-lebihan dalam menunjukkan kesalahan yang kita perbuat, yang menyediakan ruang untuk bertobat, dan yang menjanjikan pengampunan apabila kita bertobat. Dan bagi orang yang berhati tulus, alasan apa yang lebih kuat dari ini untuk tidak berurusan lagi dengan dosa? 

👉🏼 Akankah kita berdosa melawan kebaikan yang begitu besar, menyalahgunakan kasih yang begitu tulus? Sebagian orang mungkin mengisap racun dari bunga ini, dan tanpa pikir panjang menggunakannya sebagai dorongan untuk berdosa. Lihatlah bagaimana Rasul Paulus ngeri membayangkan hal semacam itu. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: