Friday, July 21, 2023

Revival : Refused to accept

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Refused to accept 



Acts of the Apostles 27:11 Nevertheless the centurion was more persuaded by the helmsman and the owner of the ship than by the things spoken by Paul.

Kisah Para Rasul 27:11 (AVB) Tetapi ketua tentera itu lebih mempercayai kata pengemudi dan pemilik kapal itu daripada kata Paulus.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #202. Tahukah anda bahawa selalunya kita menolak untuk mendengar nasihat dan pandangan orang lain? Ketua tentera itu tidak mau menuruti nasihat Paulus dalam hal ini. Mereka menganggap dia sok tahu kerana mengusulkan sesuatu dalam hal pelayaran, suatu bidang yang tidak dikuasainya. Dan perwira yang dipercaya untuk memutuskan hal ini, meskipun ia sendiri seorang penumpang, namun, sebagai orang yang berwenang, memutuskan untuk tidak mengindahkan usulan Paulus.


🍞 ☕ Nakhoda dan jurumudi kapal yang lebih berpengalaman dalam berlayar memutuskan untuk meninggalkan Pelabuhan Indah dan melanjutkan pelayaran ke Feniks, kota pelabuhan berikutnya yang dapat mereka singgahi. Keputusan itu diambil kerana Pelabuhan Indah bukan tempat yang ideal untuk ditinggali selama musim dingin. Akan tetapi, Paulus memiliki pendapat berbeda, Ia menyarankan agar mereka tetap tinggal di Pelabuhan Indah kerana melanjutkan perjalanan dalam cuaca seperti itu akan berisiko sangat besar, termasuk risiko nyawa mereka! Apakah pendapat Paulus ini didengar? Dalam hal ini, tentu tidak mengherankan bila Yulius, sang perwira lebih mau mendengarkan saran nakhoda dan jurumudi kapal. Menurut para awal kapal, lebih baik berupaya keras untuk mencapai kota Feniks. Dan keputusan ini kelak akan mereka sesali dikemudian hari.

👉🏼 Orang yang lebih ingin menuruti hikmat manusia daripada wahyu ilahi tidak sedar bahaya apa yang akan mengancam mereka. Perwira itu memperlakukan Paulus dengan sangat ramah, namun tidak mau mendengar nasihatnya. Demikianlah banyak orang menunjukkan penghormatan kepada hamba-hamba Tuhan yang baik, namun tidak mau menuruti nasihat mereka. Adakah kita pun begitu...? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: