Friday, July 7, 2023

Revival : Trust wholeheartedly

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Trust wholeheartedly 



Acts of the Apostles 15:19-20
19 "Therefore I judge that we should not trouble those from among the Gentiles who are turning to God,
20 "but that we write to them to abstain from things polluted by idols, from sexual immorality, from things strangled, and from blood.

Kisah Para Rasul 15:19-20 (AVB)
19 “Oleh itu, pada fikiranku janganlah kita menyusahkan orang bangsa asing yang telah mempercayai Allah;
20 tetapi hendaklah kita berkirim surat kepada mereka dan menasihati mereka supaya menjauhkan diri daripada makanan yang telah dipersembahkan kepada berhala, daripada perbuatan cabul, daripada daging binatang yang mati dicekik dan daripada darah.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #188. Tahukah anda bahawa kita harus tekun melaksanakan tanggungjawab kita sebagai orang percaya? Rencana Tuhan untuk membukakan mata para pemimpin gereja akan misi-Nya sungguh indah. Ia telah mengilhami Paulus dan Barnabas untuk pergi ke Yerusalem. Ia telah menyatakan kehendak-Nya bagi bangsa-bangsa lain melalui pendapat Petrus. Kini, Ia pun membimbing Yakobus untuk mengingatkan peserta persidangan itu tentang rencana keselamatan-Nya bagi bangsa nonyahudi.


🍞 ☕ Yakobus memberikan nasihatnya perihal apa yang harus dilakukan untuk menyelesaikan persoalan yang sedang terjadi ini dalam kaitan dengan bangsa-bangsa lain. Mereka harus sangat berhati-hati supaya jangan mematahkan semangat atau menggelisahkan orang-orang yang baru bertobat dan percaya, dengan perkara-perkara yang dapat mendatangkan perbantahan dan penuh keraguan, tetapi terimalah mereka tanpa mempercakapkan pendapatnya. Biarlah hakikat keagamaan yang mendasar dan siap diterima oleh hati nurani yang telah dibangkitkan, diresapkan dalam-dalam di dalam hati mereka terlebih dahulu sehingga hal ini akan memuaskan dan membuat mereka merasa nyaman. Dan janganlah hal-hal asing dan hal-hal kecil yang terperinci didesakkan kepada mereka, supaya tidak menyusahkan mereka. Sebab kerajaan Allah, tempat mereka dididik dan dilatih, bukanlah soal makanan dan minuman, juga bukan soal perbantahan dan pemaksaan untuk menerima hal-hal yang tidak pada tempatnya, tetapi soal kebenaran, damai sejahtera, dan sukacita oleh Roh Kudus, yang dapat kita pastikan tidak akan menyusahkan siapa pun juga.

👉🏼 Jangan meletakkan satu beban bagi seseorang yang baru bertobat. Mereka harus itu mereka harus ini. Sehinggakan mereka sendiri akan mulai menyoal adakah ini maksudnya keselamatan. Injil yang mengubah manusia, bukannya manusia yang mengubah manusia. Jadi marilah kita sama-sama melakukan tugasan kita memberitakan Injil dengan tidak mengharapkan bahawa merwka yang menerima Injil akan serta merta bertobat dan meninggalkan cara lama. It takes a lifetime process. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: