Wednesday, July 5, 2023

Revival : Walk in their own ways

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Walk in their own ways 



Acts of the Apostles 14:16 "who in bygone generations allowed all nations to walk in their own ways.


Kisah Para Rasul 14:16 (AVB) Pada zaman silam, Allah membiarkan manusia mengikut jalan masing-masing.




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #186. Tahukah anda bahawa Tuhan membiarkan bangsa-bangsa mengikuti jalan mereka sendiri kerana kedegilan hati mereka? Kesabaran Allah terhadap kita sampai saat ini haruslah menuntun kita kepada pertobatan, dan bukan justru mendorong kita untuk berani meneruskannya, sebab jika demikian, kita justru terus membuat-Nya murka. Kejahatan yang telah kita lakukan kerana tidak tahu tidak bisa dijadikan alasan untuk berbuat jahat setelah kita tahu apa yang baik. 



🍞 ☕ Dalam zaman yang lampau, selama berabad-abad, sampai hari ini, Dia membiarkan semua bangsa menuruti jalannya masing-masing. Para penyembah berhala ini, yang dipanggil untuk tidak lagi menyembah ilah-ilah lain, mungkin berpikir, “Bukankah kami sudah melayani dewa-dewa ini sampai sekarang, dan nenek moyang kami sebelum kami, dan begitu seterusnya sampai ke zaman purbakala. Lalu mengapa kami tidak boleh terus melayani mereka?” – Tidak, pelayananmu terhadap mereka itu mencobai kesabaran Allah, dan hanya karena mujizat belas kasihan-Nyalah kamu tidak dibinasakan untuk itu. Tetapi, meskipun Ia tidak membinasakan kamu untuk itu dalam ketidaktahuanmu, dan waktu kamu belum mengetahui yang lebih baik, namun kerana sekarang Ia sudah mengirimkan Injil-Nya ke dalam dunia, dan melalui Injil itu Ia secara jelas mengungkapkan diri-Nya dan kehendak-Nya kepada semua bangsa, dan bukan hanya kepada bangsa Yahudi, maka jika kamu terus menyembah berhala, Ia tidak akan segan-segan lagi menghukum kita. Semua bangsa yang tidak mendapat keuntungan pewahyuan ilahi, yaitu semua bangsa kecuali bangsa Yahudi, dibiarkan-Nya menuruti jalannya masing-masing, sebab tidak ada yang menegur mereka, atau mengawasi mereka, selain suara hati mereka sendiri, pikiran mereka sendiri, tanpa kitab suci, tanpa nabi-nabi.

👉🏼 Alasan kenapa Tuhan membiarkan manusia mengikuti hawa nafsunya sendiri adalah kerana kedegilan hsti manusia yang tidak mau mentaati perintah-perintah Allah dan tidak mau hidup seturut ketetapan-Nya. Oleh kerana itu manusia menuju ke kebinasaan. Ini merupakan salah satu cara Tuhan untuk menghajar dan menegur bangsa-bangsa. Bagaimana dengan kita...? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: