Wednesday, February 22, 2017

Revival : Be pregnant with spiritual things

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang melahirkan hal-hal rohani. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Be pregnant with spiritual things

Genesis 18:14 (NKJV)  Is anything too hard for the Lord? At the appointed time I will return to you, according to the time of life, and Sarah shall have a son."

Kejadian 18:14 (AVB)  Adakah apa-apa yang mustahil bagi TUHAN? Pada waktu yang telah ditetapkan, iaitu tahun hadapan, Aku akan kembali kepadamu dan Sarah akan mempunyai seorang anak lelaki.”

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #53. Tahukah anda bahawa kita harus "melahirkan"  hal-hal rohani dari dalam diri kita? Be impregnated with the spiritual things in order to see it in natural. Tuhan telah meletakkan benih-benih rohani di dalam hidup kita dan benih-benih itu harus bertumbuh dan semakin berbuah. When God's perfect timing comes for you to deliver what He has put in you, He will be there to help you birth it. The Holy Spirit is your midwife, so to speak, and He is ready when the Father decides the time is right. So take heart. Don't give way to frustration. God has your dream in His hands—because it's His dream too!

1. Be pregnant with spiritual things
Kejadian 21:2 (AVB)  Maka mengandunglah Sarah, lalu melahirkan seorang anak lelaki bagi Abraham pada masa tuanya, iaitu pada waktu yang telah ditentukan, selaras dengan janji Allah kepadanya.

☕ 🍞 Sarah was impregnated with the promises of God. Isaac was God's promise to Abraham and Sarah. Apakah anda sedang mengandungkan janji-janji Tuhan bagi anda? Janji-janji Tuhan bukanlah Janji-janji capati.. Tetapi adalah Janji-janji yang ditepati. If God has promised to you something, He will do it no matter what because He does not lie. Kebangkitan Rohani terjadi disebabkan janji Tuhan kepada kita di mana Dia tidak melupakan umat-Nya kerana begitu besar kasih-Nya kepada kita Dia mengutus Anak-Nya yang tunggal untuk menanggung beban dosa kita supaya kita peroleh kehidupan yang kekal dan memiliki masa depan yang cerah di dalam Tuhan Yesus (inilah janji-Nya).

Janji-janji Tuhan terjadi indah pada waktu-Nya dan bukannya waktu kita. Sepertimana Tuhan menjanjikan kepada Abraham, Tuhan mengatakan, ".... Pada waktu yang telah ditetapkan, iaitu tahun hadapan, Aku akan kembali kepadamu dan Sarah akan mempunyai seorang anak lelaki.” Demikianlah terjadi seperti yang dijanjikan mengikut waktu-Nya. Apakah anda masih belum melihat Janji-janji Tuhan menjadi nyata di dalam hidup anda? Hang on there and don't give up. Ia akan menjadi nyata indah pada waktu-Nya. Janjj-Nya ya dan Amen. Janganlah putus asa. Percayalah dan janganlah seperti Sarah yang ketawa kerana meragui janji Tuhan. Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: