Thursday, February 2, 2017

Revival : Hate Sin

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus membenci dosa dan hidup di dalam kebenaran. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Hate sin

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #33. Tahukah anda bahawa selagi kita tidak membenci dosa, kita masih terikat kepadanya? Have you ever come to a point in your life where you hate sin? Kebangkitan Rohani terjadi di dalam hidup kita supaya kita diselamatkan daripada dosa yang mengikat kita. Selagi kita tidak membenci dosa, selagi itulah kita masih cenderung melakukan dosa. Orang yang percaya kepada Tuhan Yesus tidak boleh melayani dua tuan. Janganlah satu kaki kita berada di dalam Tuhan Yesus dan satu lagi di dalam dosa.

1. Hate sin
Mazmur 97:10 (TB)  Hai orang-orang yang mengasihi TUHAN, bencilah kejahatan! Dia, yang memelihara nyawa orang-orang yang dikasihi-Nya, akan melepaskan mereka dari tangan orang-orang fasik.

☕ 🍞 Mereka yang mengaku bahwa mereka mengasihi Tuhan akan diuji sampai sejauh mana mereka membenci kejahatan selama hidup di dunia. Orang percaya yang sungguh-sungguh dibaharui, dipersatukan dengan Kristus dan didiami oleh Roh Kudus akan mengasihi apa yang dikasihi Allah dan membenci apa yang dibenci Allah. Janganlah ikut kebiasaan dunia, tetapi biarlah Tuhan membaharui cara kamu berfikir, sehingga kamu dapat mengetahui kehendak Tuhan - iaitu apa yang baik dan yang menyenangkan hati-Nya, serta yang sempurna.

Di sini,  pemungut cukai itu betul-betul menyedari dosa dan kesalahannya, dan dengan sikap pertobatan yang sejati ia berpaling dari dosa kepada Allah untuk memperoleh pengampunan dan rahmat. Ia melambangkan anak Tuhan yang sejati. Kebangkitan rohani adalah permulaan baru dalam hidup kita yang telah diampuni dan diselamatkan. Sepertimana pemungut cukai itu yang menyedari akan dosanya, apakah kita pun begitu? Jauhilah kejahatan dan hiduplah di dalam terang-Nya. Berikanlah dirimu kepada Tuhan supaya Dia memperbaharui hidup anda. Dia membersihkan kita daripada dosa kita supaya tiada noda dosa di dalam diri kita. Dia menanggung beban dosa kita di kayu salib. Whenever you look to the Cross,  let the cross remind us of His sacrifice and love towards us. Apabila kita pandang kepada salib-Nya,  bencilah dosa. Janganlah mengalu-alukan dosa datang minum teh ☕ bersama anda, kerana iblis datang untuk mencuri, membunuh dan membinasakan. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: