Monday, February 27, 2017

Revival : DNA of Revival

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggali kembali DNA Revival yang ada di dalam kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : DNA of Revival.

Isaiah 60:21 (NKJV)  Also your people shall all be righteous; They shall inherit the land forever, The branch of My planting, The work of My hands, That I may be glorified.

Yesaya 60:21 (AVB)  Seluruh pendudukmu orang benar, dan mereka akan memiliki negeri itu untuk selama-lamanya. Mereka adalah tunas yang Kutanam, buatan tangan-Ku, supaya Aku dipermulia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #58. Tahukah anda bahawa memiliki warisan DNA Revival yang masih tersembunyi? Each one of us is carrying the DNA of Revival. Our forefathers has gone through the  season of Revival and now we have inherited this spiritual DNA of Revival. Tunggu masa saja mau menggerakkan kembali Spiritual DNA itu. Moyang kita yang telah melewati kebangkitan rohani dulu dulu, sekarang telah diperturunkan DNA itu kepada kita. Cuma kita yang tidak sedar akan kehadiran DNA itu di dalam kerohanian kita.

1. DNA of Revival
1 Petrus 1:4-5 (AVB)  kita mengharapkan warisan yang tidak mungkin reput, tercemar atau lenyap – disimpan untukmu di syurga.
Kamu dipelihara dengan kuasa Allah, melalui iman untuk penyelamatan yang akan ternyata sepenuhnya pada akhir zaman.

☕ 🍞 The greatest inheritance you can give to your later generation is a godly life filled with exciting stories of Revival that you have experienced. Spiritual DNA of Revival is still hidden in your spiritual life. Ini masanya untuk menggali kembali sumur sumur kebangkitan rohani yang telah lama tersumbat. Satu warisan yang tidak mungkin reput, tercemar atau lenyap diperturunkan dari generasi ke generasi.

Kejadian 26:15 (AVB)  Semua perigi yang digali oleh hamba-hamba ayahnya pada zaman Abraham, ayahnya, itu, telah ditutup oleh orang Filistin dan ditimbunkan dengan tanah.

☕ 🍞 Kebanyakan "sumur-sumur" yang telah merasakan air kehidupan dari Yesus telah mulai ditimbun dengan tanah dan tersumbat dengan sampah sarap. Ada sesuatu yang menghalangi kebangkitan rohani itu. Sumur-sumur itu adalah anda dan saya. Kita telah mengizinkan segala sampah sarap bertimbun di dalam hidup kita sehinggakan kita tidak dapat menjadi mata air bagi mereka yang kehausan. Siapakah atau apakah yang menjadi "Orang-orang Filistin" di dalam hidup anda sehinggakan Revival itu tidak dapat disebarkan, tidak dapat mengalir?

DNA itu ada di dalam anda. The spiritual DNA of Revival is in you and it's about time to rekindle it. Adakah anda sudah bersedia untuk Roh Kudus menggali potensi DNA Revival itu di dalam anda? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: