Sunday, February 12, 2017

Revival : Let your fire burn

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus berjaga-jaga dan bersiap sedia untuk melayani. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Let your fire burn

Luke 12:35 (NKJV)  "Let your waist be girded and your lamps burning;

Lukas 12:35 (TB)  "Hendaklah pinggangmu tetap berikat dan pelitamu tetap menyala.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #43. Tahukah anda bahawa sebagai seorang hamba Tuhan, rohmu harus senantiasa bernyala-nyala dan siap sedia untuk melayani Tuhan? Orang Kristian diilustrasikan sebagai seorang hamba yang tidak punya hak apa-apa karena dimiliki oleh Tuhan. Pemahaman yang benar akan kepemilikan Tuhan atas dirinya akan ditunjukkan dengan kesetiaan dan kesiap sediaan seorang hamba dalam melayani Tuannya setiap waktu. Apa hasil dari kesetiaan itu? Sungguh mengejutkan, Tuannya yang melihat sikap si hamba akan melayani si hamba untuk makan minum. Pembalikan ini tentu bukan hal biasa. Namun memang bagi anak Tuhan yang mengikut Tuhan dengan setia selalu ada hal yang luar biasa Tuhan lakukan untuk mereka.

1.  Let Your fire burn
Lukas 12:37 (TB)  Berbahagialah hamba-hamba yang didapati tuannya berjaga-jaga ketika ia datang. Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya ia akan mengikat pinggangnya dan mempersilakan mereka duduk makan, dan ia akan datang melayani mereka.

☕ 🍞 Seorang hamba tetap siap sedia bila-bila masa untuk melayani tuannya. Berikat pinggang di sini bermaksud jika anda pernah melihat seorang hamba, setiap saat pinggangnya diikat dengan kain atau sebagainya. Berikat pinggang dan siap untuk melayani. Demikian juga tertulis di Efesus 6:14-15 (TB)  Jadi berdirilah tegap, berikatpinggangkan kebenaran dan berbajuzirahkan keadilan, 
kakimu berkasutkan kerelaan untuk memberitakan Injil damai sejahtera; . Berikatpinggangkan Kebenaran Firman Tuhan dan berkasutkan kerelaan untuk mengkhabarkan berita Injil kepada semua orang. Seorang hamba yang siap sedia melakukan Amanat Agung-Nya tanpa jemu-jemu, tanpa melihat keadaan dan situasi atau masalah yang melanda, tetap dan terus maju di dalam Tuhan Yesus.

Hendaklah pelita mu,  api mu itu terus menyala-nyala. Kenapa kita tidak mau bergerak...? Kenapa kita susah mau berdoa? Kenapa terkadang kita susah mau ceritakan kebaikan Tuhan kepada orang lain? Kenapa kita terkadang cepat mengalah dan let go of the ministry yang Tuhan telah percayakan kepada kita? Kerana api kita makin malap. Api Kebangkitan Rohani itu makin mau menjadi abu dan paling teruk,  tinggal kenangan saja. Biarlah rohmu terus dan selalu dan senantiasa menyala-nyala. Janganlah padamkan api roh.  Terus maju. Bersiap sedia. Tetap semangat melayani Tuhan. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: