Thursday, February 9, 2017

Revival : Holy Spirit will teach you

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan kuasa Roh Kudus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Holy Spirit will teach you

Luke 12:12 (NKJV)  For the Holy Spirit will teach you in that very hour what you ought to say."

Lukas 12:12 (TB)  Sebab pada saat itu juga Roh Kudus akan mengajar kamu apa yang harus kamu katakan."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #40. Tahukah anda bahawa apabila Tuhan memanggil anda,  Dia juga telah menyediakan segala sesuatu yang kita perlu untuk melakukan Amanat Agung-Nya? Tuhan telah mengirimkan Roh Kudus kepada kita supaya Dia menjadi Penolong kita,  mengajar kita, memimpin kita.

1.  Holy Spirit will teach you
Lukas 21:15 (TB)  Sebab Aku sendiri akan memberikan kepadamu kata-kata hikmat, sehingga kamu tidak dapat ditentang atau dibantah lawan-lawanmu.

☕ 🍞 Mengakui Tuhan Yesus menjadikan kita saksi yang memberitakan kebenaran. Sama seperti Yesus yang tajam menganalisa keadaan zamannya, kita pun dipanggil untuk belajar dan peka akan situasi dan kondisi di sekitar kita. Dengan demikian kita dapat menyampaikan pesan kebenaran yang diamanatkan kepada kita sesuai dengan keadaan zaman kita! Yesus mengingatkan para murid bahwa bersaksi bagi Kristus adalah panggilan untuk setiap orang yang menjadi pengikut-Nya. Ia mengingatkan mereka agar jangan sampai terseret pada kemunafikan orang Farisi. Mereka menutup-nutupi imannya dengan kebohongan karena takut dianiaya, mengaku tidak kenal Kristus padahal hidupnya milik Dia!

There's a need in everyone's life for the Holy Spirit. You can be a believer but without the Holy Spirit it's like a body without soul. Revival is the work of the Holy Spirit so don't talk about revival If you are not willing to be baptized in the Holy Spirit. Ramai orang percaya  tidak sedar bahawa Roh yang ada di dalam mereka lebih berkuasa, hebat dan dahsyat daripada yang ada di dunia ini. Kita perlukan Roh Kudus bekerja di dalam hidup terus menerus.  Kita memerlukan campur tangan Roh Kudus dalam kerohanian kita. We need the Holy Spirit to do greater works for God.  Without the Holy Spirit, we are nothing, we are powerless. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: