Friday, February 17, 2017

Revival : If you know the truth

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan kebenaran yang memerdekakan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : If you know the truth...

2 John 1:2 (NKJV)  because of the truth which abides in us and will be with us forever:

2 Yohanes 1:2 (TB)  oleh karena kebenaran yang tetap di dalam kita dan yang akan menyertai kita sampai selama-lamanya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #48.  Tahukah anda bahawa hanya kebenaran Firman Tuhan yang dapat memerdekakan kita daripada kuk perhambaan kepada dosa? Apabila kita telah percaya kepada Tuhan Yesus, memberikan hidup kita sepenuhnya kepada Dia,  maka proses seterusnya bukan hanya berhenti di situ sahaja tetapi harus ada kemajuan dalam kepribadian kita, kerohanian kita. There must be a continuous growth spiritually so that God's truth is planted in us.

1. If you know the truth
Yohanes 8:32 (TB)  dan kamu akan mengetahui kebenaran, dan kebenaran itu akan memerdekakan kamu."

☕ 🍞 Kebangkitan rohani terjadi apabila kita sedar bahawa kita perlukan campur tangan Tuhan di dalam hidup kita. Dahulunya kita hidup di dalam tipu muslihat iblis tetapi apabila  kita sudah mengenal Tuhan Yesus, maka Kebenaran-Nya harus diteguhkan di dalam hidup kita. Bagaimana? Melalui mengizinkan Roh Kudus untuk terus bekerja di dalam hidup kita serta selalu membaca serta merenungkan Firman Tuhan. Ramai yang sedang mencari cari kebenaran tetapi semuanya terpesong ke falsafah dunia dan ditipu oleh iblis. Tanpa iman kepada Yesus manusia tetap berada di dalam dosa. Berada di dalam dosa berarti mati, yakni tanpa persekutuan dengan Allah.

Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Akulah Jalan, Kebenaran dan Kehidupan.." If you abide in the Lord and He dwells in you, it mean the truth of God dwells richly in you. Adakah kebenaran Tuhan di dalam anda....? Adakah benih Firman Tuhan yang telah ditaburkan di dalam hidup kita sedang bertumbuh sihat? Tuhan Yesus dengan kaaih yang BENAR telah menanggung dosa kita dan mati bagi kita kerana kasih-Nya yang benar. If you love someone, let it ve a true love loved in truth. Jika kebenaran ada di dalam anda, saya percaya kasih anda juga tidak akan pura-pura. Jadi jika kasih anda benar, maka kenal masih ramai jiwa-jiwa di dalam kegelapan? Kasih dan kebenaran Tuhan yang di dalam hidup kita harus mengimpak yang lain. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: