Tuesday, February 28, 2017

Revival : Ask from God

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengajar kita untuk meminta sama Tuhan apa yang kita mau. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Ask from God.

2 Kings 4:3 (NKJV)  Then he said, "Go, borrow vessels from everywhere, from all your neighbors--empty vessels; do not gather just a few.

2 Raja-Raja 4:3 (AVB)  Kata Elisa, “Pergilah, mintalah bejana-bejana kosong daripada semua tetanggamu. Mintalah sebanyak yang mungkin, jangan sedikit.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #59. Tahukah anda bahawa kita tidak melihat mukjizat terjadi kerana kita tidak meminta? Di saat kita memerlukan sesuatu terjadi dalam hidup kita dan kita tahu bahawa kita perlukan bantuan dan campur tangan Tuhan, namun kita tidak meminta, jadi bagaimana mungkin kita dapat melihat mukjizat? Kenapa kita tidak meminta? Kerana ego yang menghalang.

1. Ask from God
Yohanes 15:7 (AVB)  Sekiranya kamu tetap di dalam-Ku, dan kata-kata-Ku tetap di dalammu, mintalah apa sahaja yang kamu kehendaki, permohonan itu akan dikabulkan.

☕ 🍞 Apa yang anda mau supaya terjadi kepada generasi kita? Mintalah dengan segenap hati dalam doa dan permohonan kepada Tuhan. Minta sama Tuhan. Jika anda TETAP tinggal di dalam Tuhan Yesus, mintalah seiring dengan kehendak-NYA. Tuhan Yesus tidak berjanji untuk mengabulkan sembarangan doa yang diucapkan oleh sembarangan orang. Dia berjanji untuk mengabulkan doa orang yang tinggal di dalam Dia, orang yang tinggal di dalam firman-Nya. Wanita ini dalam kekurangan, namun dia tidak meminta bantuan daripada sesiapa pun. Tepat pada masanya Elisa ke sana. Dia menyuruh wanita itu untuk pergi meminta bejana daripada jiran dia dan kemudian satu mukjizat yang luarbiasa terjadi.

Terkadang kerana kita tidak meminta maka kita ketinggalan mukjizat yang kita perlukan. Doa adalah kunci ⚿ yang telah diberikan kepada kita semua supaya melalui doa, kita membuka pintu surga. This key opens the floodgates of heaven and you will witness a massive outpouring of the Holy Spirit. Surga terbuka dengan seluas luasnya dan akan membanjiri setiap suku bangsa dengan hadirat Tuhan yang luarbiasa. Apakah yang sedang anda minta hari ini? Minta saja sama Tuhan. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: