Wednesday, February 8, 2017

Revival : Never stop praying

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan kuasa Tuhan menjawab segala doa kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Never stop praying

Philippians 4:6 (NKJV)  Be anxious for nothing, but in everything by prayer and supplication, with thanksgiving, let your requests be made known to God;

Filipi 4:6 (TB)  Janganlah hendaknya kamu kuatir tentang apa pun juga, tetapi nyatakanlah dalam segala hal keinginanmu kepada Allah dalam doa dan permohonan dengan ucapan syukur.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #39. Tahukah anda bahawa di saat kekhuatiran melanda, kita harus tetap berdoa? Jangan pernah berhenti berdoa kerana jawapan kepada segala persoalan kita terletak di doa kita. Do you want to experience the power of God? Saudara dan saudari sekalian, pada pagi semalam ketika saya berdoa, ada satu permohonan doa saya naikkan kepada Tuhan. Saya merasa khuatir tentang apakah keputusan medical test saya, lalu Roh Kudus berbicara kepada saya ayat Firman Tuhan ini. Pada petang kelmarin, apabila saya menerima keputusan saya, wow luarbiasa sekali. Apakah anda sedang berdoa hari ini?

1.  Never stop praying
1 Tesalonika 5:17 (TB)  Tetaplah berdoa.

☕ 🍞 Jawapan kepada doa bermula daripada kerinduan atau kesungguhan yang mendalam untuk berdoa. Penerobosan terjadi apabila kita tidak putus asa dalam doa kita. Maksudnya, kita terus menerus mencari wajah Tuhan melalui doa kita tanpa henti. Biar apapun terjadi, kita tetap mencari wajah Tuhan. Breakthrough comes when you keep seeking and pressing on frequently. When you pray you knock down every demonic powers, every strongholds,  every obstacles, every opposition, every spirit of unbelieve. Keadaan terdesak membuatkan kita bertekad untuk terus menerus berdoa dan berdoa seperti kita tidak pernah berdoa sebelum ini supaya Tuhan campur tangan dalam hidup kita, keluarga kita, komuniti kita, dan suku bangsa kita supaya satu kebangkitan rohani yang luar biasa terjadi di generasi ini dan bangsa kita. Revival is birth of intense prayer for this generation and not just a few minutes prayer. Bila kita bekerja,  kita bekerja tetapi apabila kita berdoa, Tuhan yang bekerja melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Apabila ada gerakan doa, dan apabila anda mula berdoa 🙏 untuk generasi ini dan bangsa kita, maka anda harus bersedia untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa.

Apakah permohonan anda kepada Tuhan hari ini? Adakah hati anda merasa khuatir melihat keadaan pribadi anda? Adakah anda merasa tidak senang dengan apa yang sedang terjadi di sekeliling anda...? Ini masanya untuk bertenang supaya anda boleh berdoa. If you want to experience the raw power of God, then you must go deeper in prayer. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: