Friday, February 3, 2017

Revival : He Handpicked You

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 di mana Tuhan sendiri telah memilih. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : He handpicked you

1 Samuel 16:7 (NKJV)  But the Lord said to Samuel, "Do not look at his appearance or at the height of his stature, because I have refused him. For the Lord does not see as man sees; for man looks at the outward appearance, but the Lord looks at the heart."

1 Samuel 16:7 (TB)  Tetapi berfirmanlah TUHAN kepada Samuel: "Janganlah pandang parasnya atau perawakan yang tinggi, sebab Aku telah menolaknya. Bukan yang dilihat manusia yang dilihat Allah; manusia melihat apa yang di depan mata, tetapi TUHAN melihat hati."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #34. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil dan memilih anda secara spesifik dan terperinci? Ramai yang melihat kepada luaran seseorang dalam memilih dia untuk melayani. Tetapi, Tuhan tidak memandang betapa hebat, betapa bertalentanya seseorang itu ataupun berapa banyak degree dan PhD yang dia ada. God handpicked you by what's in your heart. He handpicked you for revival.

1.  He handpicked you
Yohanes 15:16 (TB)  Bukan kamu yang memilih Aku, tetapi Akulah yang memilih kamu. Dan Aku telah menetapkan kamu, supaya kamu pergi dan menghasilkan buah dan buahmu itu tetap, supaya apa yang kamu minta kepada Bapa dalam nama-Ku, diberikan-Nya kepadamu.

☕ 🍞 Tuhan sedang membangkitkan satu generasi yang tidak terkenal, tidak di kenal, satu generasi yang bukan mainstream, bukan yang hu ha hu ha di sana sini. Satu generasi yang tidak dipandang oleh sesiapapun tetapi Tuhan melihat. Apa yang dipandang oleh manusia tidak dipandang Tuhan dan apa yang tidak dipandang manusia dipandang oleh Tuhan kerana Tuhan melihat hati anda. Your promotion comes from God therefore when God lift you up, remain humble. Bila Tuhan mengangkat anda, tetap setia dan rendah hati di hadapan Tuhan. Anda harus dibangkitkan kembali supaya mentaliti surgawi "tertanam" di dalam anda. Supaya anda mula melihat diri anda sepertimana Tuhan melihat.

Pilihan Tuhan bererti ketaatan dan penyerahan diri. Pilihan itu juga bererti pembentukan, agar kita menjadi layak untuk melakukan pelayanan yang telah Ia tentukan untuk kita lakukan. He handpicked you. He revive you from spiritual death. He redesigns you. He recreates you. He rebuilds you according to His blueprint pertaining you, your life. It's a time filled with excitement and joy with the Lord! Anda telah dipilih untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang belum pernah anda terfikir. Tuhan yang memilih anda dan meneguhkan anda dalam pelayanan bukannya manusia. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: