Friday, February 24, 2017

Revival : Spiritual Metamorphosis

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membentuk kita kembali. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Spiritual Metamorphosis

Psalms 119:73 (NKJV)  Your hands have made me and fashioned me; Give me understanding, that I may learn Your commandments.

Mazmur 119:73 (AVB)  Tangan-Mu telah menciptaku dan membentukku; berilah aku pengertian supaya aku dapat mempelajari perintah-perintah-Mu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #55. Tahukah anda bahawa kita harus senantiasa dibentuk supaya hidup kita seiring dengan kehendak Tuhan? Spiritual Metamorphosis or spiritual transformation must happen in every believer's life if not your spiritual life will be stagnant. Kita harus senantiasa mengizinkan Roh Kudus untuk menyelidiki hati kita dan membentuk pribadi kita untuk terus bergerak maju di dalam Tuhan Yesus. Pembentukan ini merangkumi setiap aspek kehidupan kita. Karakter kita harus dibentuk. Sikap kita harus dibentuk. Pribadi kita harus dibentuk. Semua ini terjadi apabila kerohanian kita mengalami satu transformasi yang luarbiasa di saat Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita.

1. Spiritual Metamorphosis
Mazmur 139:15 (AVB)  Bentukku tidak tersembunyi daripada-Mu ketika aku dicipta dalam rahsia dan diukir dengan mahir di bahagian bumi yang paling bawah.

☕ 🍞 Everyone, every believer must go through a spiritual Metamorphosis. What's the meaning of Metamorphosis? Metamorphosis is change of physical form, structure, or substance especially by supernatural means. Contohnya kejadian kupu kupu.  Daripada larva dia menjadi ulat 🐛 dari ulat dia menjadi kepompong dan dari kepompong kepada rama rama yang cantik. Demikian kehidupan rohani kita. Lahir baru kita adalah seperti larva kemudian kita menjadi ulat 🐛 dan kepompong. Dalam 3 proses ini kita mengalami pekerjaan Tuhan yang luarbiasa. Satu masa pembentukan karakter kita, sikap kita,  kepribadian kita, mentaliti kita serta cara kita.  Setelah kita melewati 3 proses, kemudian wowww Tuhan menjadikan anda indah dan luarbiasa. Proses pembentukan dan pembelajaran ini mengambil masa dan bukannya mengikut cara kita.

Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita adalah salah satu proses Tuhan untuk membentuk kita seperti yang Dia inginkan. Salah satu cara firman Tuhan membentuk hidup kita agar bertumbuh menjadi serupa Kristus ialah dengan menegur dosa kita. Ditegur tentu tidak enak, akan tetapi perlu agar kita menyedarinya dan menghentikan kesalahan itu untuk kemudian melakukan yang benar! Seperti yang dikatakan oleh Raja Daud,  "Selidikilah aku..."  marilah kita sama-sama membuka hati kita untuk pekerjaan-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: