Monday, February 13, 2017

Revival : The Message

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus memberitakan Injil. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Message

Jonah 3:2 (NKJV)  "Arise, go to Nineveh, that great city, and preach to it the message that I tell you."

Yunus 3:2 (TB)  "Bangunlah, pergilah ke Niniwe, kota yang besar itu, dan sampaikanlah kepadanya seruan yang Kufirmankan kepadamu."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #44. Tahukah anda bahawa pada hari ini Tuhan sedang memberikan satu mesej yang harus disampaikan kepada semua orang? The Message. Does your message impacting others? What message? Not your WhatsApp, Facebook or any social media messages. The message, your life.  The testimony,  your life message. Does your life message impacting others and making a difference in their life? What kind of a life message are we preaching to others? It should be and must be The Message of the Cross. The message of God's love in your life. The message of Revival. Apakah mesej yang anda akan sampai kepada generasi ini?

1. The Message
1 Yohanes 1:5 (TB)  Dan inilah berita, yang telah kami dengar dari Dia, dan yang kami sampaikan kepada kamu: Allah adalah terang dan di dalam Dia sama sekali tidak ada kegelapan.

☕ 🍞 The message of Revival. Mesej ini atau berita ini harus berkumandang di seluruh penjuru dunia ini. Anda memiliki berita itu kerana anda telah merasakan betapa baiknya Tuhan Yesus. Love God, love people, this is what we are called to do. The message of Revival is all about the Mighty works of God in our lives. Pada 4hb Oktober 1973, kebangkitan rohani terjadi di Bario. Impak kebangkitan rohani itu bukan hanya di Bario tetapi ia telah merebak ke seluruh Borneo. Setiap pribadi yang telah mengalami pemulihan, perubahan, pembaharuan, pembentukan, telah mengambil perintah amanat agung-Nya dengan serius dan pergi menyebarkan cerita ataupun mesej Revival yang terjadi di Bario.

A message from the Lord Jesus, the Word of life, the eternal Word, we should all gladly receive. The great God should be represented to this dark world, as pure and perfect light. Adakah mesej yang anda sampaikan ada mengubah kehidupan? Adakah mesej yang anda sampaikan mengimpak kehidupan seseorang? Apakah mesej yang Tuhan telah berikan kepada anda untuk generasi ini? Adakah anda akan sampaikan mesej itu? Pergilah, beritakanlah mesej pertobatan kepada generasi ini.  Beritakanlah kabar baik kepada generasi ini. Ceritakanlah kasih-Nya kepada keluarga anda, generasi ini dan bangsa kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: