Tuesday, February 21, 2017

Revival : Consider your ways

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk untuk melihat kembali keadaan rohani kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Consider your ways

Haggai 1:5 (NKJV)  Now therefore, thus says the Lord of hosts: "Consider your ways!

Hagai 1:5 (AVB)  Lalu, beginilah firman TUHAN alam semesta: Perhatikanlah keadaanmu!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #52. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mengatakan kepada kita untuk memberi perhatian kepada keadaan rohani kita? Consider your ways. Perhatikanlah keadaan kita. Lihatlah apa yang sudah berlaku kepada kita. Dahulu kita berkobar kobar melayani Tuhan, mengapa sekarang tidak? Dahulu kita rajin berdoa, mengapa sekarang tidak? Take a look at the path that we are walking today. Adakah kita sedang berjalan di jalan yang disediakan oleh Tuhan ataupun kita memilih jalan kita sendiri?

1. Consider your ways
Ulangan 5:32 (AVB)  Jadi, lakukanlah semua itu dengan setia, seperti yang diperintahkan TUHAN, Allahmu, kepadamu. Jangan menyimpang ke kanan atau ke kiri.

☕ 🍞 Perhatikanlah cara hidup anda. Adakah kita sedang hidup dengan melakukan ketetapan Tuhan? Adakah kita sedang tinggal, berakar, bertumbuh dan semakin berbuah di dalam Tuhan Yesus? Kenapa kita boleh atau "terboleh" menyimpang daripada kebenaran Firman Tuhan? Apakah kebenaran Firman Tuhan tidak cukup benar bagi anda? Apa yang telah membuatkan kita meninggalkan Tuhan Yesus? Bagaimana keadaan kerohanian kita saat ini? Apakah kita makin mundur? Apakah kita memilih cara hidup kita sendiri?

Set your heart upon Jesus.  Set your eyes upon Jesus. Set your ways upon the ways of the Lord so that you will not be lost again. Perhatikanlah keadaan rohani kita yang makin melarat. Inilah masanya untuk kita kembali kepada Tuhan Yesus. Izinkanlah Roh Kudus membangkitkan anda kembali. Never ever sway away from the ways of God because that would be the worst nightmare ever for one to go through "hell" on earth. Keadaan mu,  cara mu,  hidup mu, kerohanian mu. PERHATIKANLAH. Jangan biarkan hidup penuh dengan misteri. Jangan pernah anda menjalani hidup anda tanpa Tuhan Yesus dan pimpinan Roh Kudus. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: