Wednesday, February 1, 2017

Revival : Proclaim the Goodnews

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mempersiapkan kita untuk pekerjaan yang indah. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Proclaim the Goodnews

Isaiah 52:7 (NKJV)  How beautiful upon the mountains Are the feet of him who brings good news, Who proclaims peace, Who brings glad tidings of good things, Who proclaims salvation, Who says to Zion, "Your God reigns!"

Yesaya 52:7 (TB)  Betapa indahnya kelihatan dari puncak bukit-bukit kedatangan pembawa berita, yang mengabarkan berita damai dan memberitakan kabar baik, yang mengabarkan berita selamat dan berkata kepada Sion: "Allahmu itu Raja!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #32. Tahukah anda bahawa betapa indah dan mulianya jika seseorang itu mengabarkan berita baik kepada semua orang? You won't know who desperately needs a word of encouragement at the time of need. You won't know whether this is the last day for a person who's going to commit suicide. You won't know if today someone is about to file for divorce. That one powerful word of God can set lives free,  giving hope,  heal the brokenhearted, restore marriages. Setiap saat adalah peluang untuk kita menyatakan berita Injil kepada semua yang tersesat, terdesak, terhilang dan kebuntuan.

1.  Proclaim the Goodnews
Efesus 6:15 (TB)  kakimu berkasutkan kerelaan untuk memberitakan Injil damai sejahtera; 

☕ 🍞 Apakah kaki  anda berkasutkan kerelaan, kerinduan, satu hati yang terdesak untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa terjadi ke atas bangsa anda, generasi anda, keluarga anda dan komuniti anda? Friends, you are God's spokesman for revival. Untuk tujuan inilah anda telah dibangkitkan kembali supaya anda PERGI DAN MEMBERITAKAN INJIL KESELAMATAN kepada mereka yang lain? The proof of Revival in our lives is when there's a deep stirring in us to see others too to experience what we have experienced. The compassion for the lost and the desire to see them saved.

Sebagai orang yang telah menerima anugerah keselamatan, kita pun beroleh tugas untuk memberitakan warta keselamatan itu. Di mana kita dapat melakukannya? Di rumah, di kantor, atau di lingkungan sekitar kita? Dunia ini perlu mendengarkan kabar baik dan berita sukacita yang kita ada. Dan bagaimana mereka dapat memberitakan-Nya, jika mereka tidak diutus? Bagaimana mau diutus jika tidak ada yang mau pergi? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: