Tuesday, January 31, 2017

Revival : Power to Change

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita supaya diubah untuk mengubah. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Power to Change

1 Timothy 3:5 (NKJV)  (for if a man does not know how to rule his own house, how will he take care of the church of God?);

1 Timotius 3:5 (TB)  Jikalau seorang tidak tahu mengepalai keluarganya sendiri, bagaimanakah ia dapat mengurus Jemaat Allah?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #31. Tahukah anda bahawa pelayanan yang luarbiasa bermula daripada anda melayani keluarga anda terlebih dahulu? Working in youth ministry has taught me a lot, mostly how far I still have to go to become like Jesus. Still, the lessons I have learned are priceless and I wouldn’t trade my experiences for anything. One of the lessons I learned is that if you want to know how a person truly serves the Lord, ask their family members. Ministry begins at home. Jika kita sebagai hamba Tuhan mau menjadi satu contoh dan teladan yang baik kepada jemaat serta orang yang tidak percaya, maka pastikan terlebih dahulu kita menjadi satu contoh dan teladan yang baik di antara ahli keluarga kita.

1. Power to Change
Kisah Para Rasul 16:31 (TB)  Jawab mereka: "Percayalah kepada Tuhan Yesus Kristus dan engkau akan selamat, engkau dan seisi rumahmu."

☕ 🍞 Jika anda sudah mengalami kebangkitan rohani secara kepribadian anda, maka kebangkitan rohani itu juga harus mengimpak keluarga anda. Revival is when you begin to reach out your family members. A stirring in our hearts that's constantly pushing us to win our family 👪 members to Christ. Sebagai seorang suami, haruslah kita menjadi contoh yang baik kepada isteri dan anak-anak kita. Kita harus melayani mereka terlebih dahulu. Kita harus memastikan keperluan mereka dipenuhi. Sebagai seorang isteri, haruslah kita melayani suami dan anak-anak kita seperti yang tertulis di Amsal 31. Anak-anak haruslah juga melayani ibu bapa kita dengan menghormati mereka serta taat kepada mereka. Sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus, haruslah kehidupan kita mencerminkan karakter Tuhan Yesus kepada ahli keluarga kita. Kenapa terjadinya terlalu banyak masalah di dalam keluarga....? Kerana sesama sendiri mau meneguhkan kebenaran mereka masing-masing serta keegoan yang mengongkong mereka dan bukannya merendahkan diri.

Jadilah seorang agen perubahan di dalam keluarga anda.  Cara yang terbaik untuk menjangkau keluarga kita adalah dengan mencerminkan karakter Tuhan Yesus. Apa gunanya kita "berhasil" dalam pelayanan apabila keluarga kita sendiri dibiarkan begitu saja? Sometimes our negligence towards our family could hinder the work which God intended for them. You are changed to bring changes. Bukannya juga bermaksud kita mengabaikan tanggungjawab pelayanan, tetapi binalah pelayanan itu dari keluarga kita kerana mereka adalah ladang pelayanan yang terdekat, yang selalu kita melihat dan bergaul. Keluarga kita harus melihat Tuhan Yesus melalui pelayanan kita kepada mereka. You cannot force it on them, it takes time. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: