Friday, January 6, 2017

Revival : Keep Growing and Moving

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mendorong kita untuk terus bergerak. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Keep Growing and Moving

Acts 8:39 (NKJV)  Now when they came up out of the water, the Spirit of the Lord caught Philip away, so that the eunuch saw him no more; and he went on his way rejoicing.

Kisah Para Rasul 8:39 (TB)  Dan setelah mereka keluar dari air, Roh Tuhan tiba-tiba melarikan Filipus dan sida-sida itu tidak melihatnya lagi. Ia meneruskan perjalanannya dengan sukacita.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #6. Tahukah anda bahawa ramai yang  menerima Tuhan Yesus sebagai Penyelamat mereka namun tidak teruskan hidup di dalam Dia? So what happens next? After you have accepted Christ Jesus as your Lord and Savior and be baptised, your journey doesn't stop there. You got to keep moving and growing in the Lord. Ramai tidak bergerak dan bertumbuh di dalam Tuhan Yesus kerana mereka berhenti di situ saja kerana bagi mereka "asal saya menerima Tuhan Yesus itu sudah cukup".

1. Keep Growing and Moving
Filipi 1:6 (TB)  Akan hal ini aku yakin sepenuhnya, yaitu Ia, yang memulai pekerjaan yang baik di antara kamu, akan meneruskannya sampai pada akhirnya pada hari Kristus Yesus.

☕ 🍞. Seseorang yang telah menerima dan percaya kepada Tuhan Yesus haruslah juga terus menerus bertumbuh dan berakar di dalam Tuhan Yesus supaya kerohaniannya makin kuat.  Sepertimana sida-sida itu sesudah dibaptiskan dan kemudian meneruskan perjalanannya dengan penuh sukacita, demikianlah juga kita.  Kita harus meneruskan perjalanan kerohanian kita bersama dengan Tuhan. Bukan hanya sekadar percaya saja tetapi harus ada keberhasilan di dalam Tuhan Yesus. Jika tidak ada PERTUMBUHAN tidak mungkin terjadi PERGERAKAN. Maksudnya,  jika kita tidak bertumbuh tidak mungkin kita akan mengenal rencana Tuhan, tidak mungkin kita mau melakukan kehendak-Nya, tidak mungkin kita dibangkitkan kembali kerana kita percaya sekadar percaya saja dan tidak mengizinkan Roh Kudus untuk terus bekerja di dalam hidup kita.

Revival happens in our lives so that we will continue to grow healthy spiritually in the Lord and continue to move together with the Lord. Ramai yang hanya percaya saja atau menglabelkan dirinya sebagai "saya orang Kristian"  tetapi tidak ada buah-buah yang menunjukkan dirinya dan hidupnya sebagai orang yang percaya kepada Tuhan Yesus. Kenapa hal ini terjadi? Disebabkan oleh kerana tidak ada pertumbuhan kerohaniannya. Apakah anda hanya percaya saja ataupun anda sedang bertumbuh dan bergerak di dalam Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: