Sunday, January 8, 2017

Revival : Winning our Generation

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk menjangkau jiwa-jiwa yang masih tersesat. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Winning Our Generation

Luke 7:31 (NKJV)  And the Lord said, "To what then shall I liken the men of this generation, and what are they like?

Lukas 7:31 (TB)  Kata Yesus: "Dengan apakah akan Kuumpamakan orang-orang dari angkatan ini dan dengan apakah mereka itu sama?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #8. Tahukah anda bahawa generasi ini adalah tanggungjawab kita? Pergerakan Revival ini adalah untuk menjangkau jiwa-jiwa yang masih tersesat di dalam kegelapan. Pergerakan ini adalah untuk merampas kembali bangsa dan generasi kita. Pergerakan ini adalah untuk memenangkan kembali generasi kita. Pergerakan ini adalah untuk meneguhkan dan memuridkan jiwa-jiwa yang baru supaya mereka tetap berakar, bertumbuh dan berbuah di dalam Tuhan. If you have been revived, if you have tasted the goodness of God,  then it is time for you to share it with others.

1. Winning our Generation
Matius 4:19 (TB)  Yesus berkata kepada mereka: "Mari, ikutlah Aku, dan kamu akan Kujadikan penjala manusia."

☕ 🍞 Mengikuti Yesus, bukan hanya sekadar ikutan sahaja. Jika anda mengikuti Yesus, apakah tujuan anda? Jika anda mengikuti Tuhan Yesus dengan satu tujuan maka anda juga akan menyaksikan kuasa-Nya yang dahsyat dan luarbiasa di dalam pribadi anda dan melaui anda kepada orang lain. Tujuan kita mengikuti Tuhan Yesus bukan sahaja menjadi seorang murid tetapi juga menjadi seorang pemenang jiwa. Generasi ini, bangsa kita adalah tanggungjawab kita untuk menjangkau jiwa-jiwa yang masih tersesat dan di dalam kegelapan. Kalau bukan kita, siapa lagi? Kalau bukan sekarang, bila lagi kita mau bergerak.

Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita harus menggerakkan kita untuk terus mengikuti sampai ke garis akhir, sampai maranatha, no turning back. Tuhan sedang memanggil kita hari ini. Apakah respon anda? Sekaranglah waktunya untuk pergi dan memberitakan Injil keselamatan ini kepada semua orang. Sekaranglah waktunya untuk kita pergi dan menggerakkan kembali hati generasi ini supaya mereka kembali kepada Tuhan. Bangsa kamu perlu tahu kebenaran ini. Suku kaum kamu sedang menantikan keselamatan dari Tuhan. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: