Wednesday, January 25, 2017

Revival : To Impact

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus berani bersaksi tentang Kebenaran yang hidup. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : To Impact

John 1:7 (NKJV)  This man came for a witness, to bear witness of the Light, that all through him might believe.

Yohanes 1:7 (TB)  ia datang sebagai saksi untuk memberi kesaksian tentang terang itu, supaya oleh dia semua orang menjadi percaya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #25. Tahukah anda bahawa ramai orang terkadang diimpak lewat daripada kesaksian hidup kita? Many people hear what you say but are impactedby who you are. We are called to bear witness of the Lord and the Gospel. Ramai melihat sama ada kesaksian Injil yang kita sampaikan ada berhasil atau tidak di dalam hidup kita. Sama seperti produk kecantikan yang dijual, pasti akan ada testimoni orang yang telah menggunakan produk itu untuk meyakinkan mereka yang mau membelinya.

1.  To Impact
Lukas 21:13 (TB)  Hal itu akan menjadi kesempatan bagimu untuk bersaksi.

☕ 🍞 Setiap tempat yang belum mengenal Yesus adalah ladang pelayanan yang mempunyai peluang yang luarbiasa untuk kita supaya jiwa-jiwa dapat dijangkau. Tuhan ingin dan rindu agar manusia ciptaan-Nya mengenal-Nya dan bersekutu dengan-Nya. Tuhan tidak mengutus malaikat- malaikat untuk memperkenalkan-Nya. Ia justru mengutus manusia-manusia berdosa. Setiap manusia yang telah mengenal-Nya diutus-Nya menjadi saksi-Nya. Pada 4hb Oktober 1973, ketika Revival terjadi di Bario, mereka tidak duduk-duduk dan berdiam sahaja di Bario tetapi mereka yang telah menyaksikan kuasa-Nya mulai bergerak ke Ba'kelalan dan ke seluruh Borneo dengan membawa berita Revival dan mengabarkan kepada semua orang bagaimana Tuhan berkarya.

Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah satu kesempatan untuk kita bersaksi kepada orang lain yang masih tersesat dan hilang. Tugas pemberitaan ini tidak mudah sebab orang yang tinggal dalam kegelapan belum tentu senang menerima firman yang menelanjangi dosanya. Kristus sudah datang. Kita memperingati kelahiran-Nya hari ini. Tidak cukup hanya bersukacita atas kehadiran-Nya sebab kita dipanggil untuk menyaksikan Dia agar orang lain pun diterangi hidupnya dan memperoleh terang ilahi, yaitu keselamatan. Terkadang kita berfikir bahawa kita harus pergi ke sana sini, luar negara dan luar negeri untuk bersaksi tetapi kita lupa bahawa di mana Tuhan telah meletakkan kita,  di situ ada kesempatan yang besar untuk bersaksi. Di dalam keluarga anda, di dalam pekerjaan anda,  di sekolah atau universiti anda,  di kalangan rakan-rakan anda,  ada kesempatan yang besar untuk bersaksi. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: