Wednesday, January 11, 2017

Revival : In the last days

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus menguatkan iman kita untuk terus bergerak maju. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : In the last days

2 Timothy 3:1 (NKJV)  But know this, that in the last days perilous times will come:

2 Timotius 3:1 (TB)  Ketahuilah bahwa pada hari-hari terakhir akan datang masa yang sukar.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #11. Tahukah anda bahawa di hari-hari terakhir akan tiba masa-masa yang susah? We are living in the last days before the second coming of Christ. We are in the perilous time but at the same time, God is on the move and moving us to be more effective and dynamic in faith, in our calling. This is the end-time movement of God to search and rescue the lost. Hari-hari terakhir akan ditandai dengan bertambahnya kejahatan dalam dunia, runtuhnya standard moral, dan bertambahnya orang percaya dan gereja palsu di dalam kerajaan Allah.

1. In the last days
Matius 28:20 (TB)  dan ajarlah mereka melakukan segala sesuatu yang telah Kuperintahkan kepadamu. Dan ketahuilah, Aku menyertai kamu senantiasa sampai kepada akhir zaman.

☕ 🍞 Hingga ke akhir zaman, itulah yang diminta oleh Tuhan Yesus. Kita sudah berada di akhir zaman ini. Kita harus lebih lagi bergiat di dalam panggilan kita untuk PERGI dan MENJANGKAU jiwa-jiwa yang masih tersesat dan di dalam kegelapan. Biarpun kita sudah berada di masa yang sukar,  kejam, kedengaran berita-berita peperangan, dan sebagainya, kita harus tetap mengajarkan kepada mereka dan melakukan segala sesuatu yang telah diperintahkan oleh Tuhan kepada kita supaya mereka tidak tersesat lagi dan dibawa oleh para penyesat dan mengajarkan ajaran yang sesat. Di akhir zaman ini akan timbul penyesatan, orang-orang akan disesatkan dan juga menyesatkan.

Inilah pergerakan Tuhan Yesus di akhir zaman ini. Tuhan sedang menggerakkan kita supaya kita lebih bergiat dalam menjangkau jiwa-jiwa serta mengajarkan ataupun memuridkan mereka.  Sekarang bukanlah masa untuk sibuk dengan aktiviti gereja,  tetapi PERGILAH DAN MENANGKAN JIWA-JIWA YANG TERHILANG.  Ini bukanlah masa untuk berbual kosong atau menjadi pemerhati atau "cctv"  akhir zaman tetapi mulalah terlibat dalam pergerakan Tuhan. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: