Thursday, January 26, 2017

Revival : Only Jesus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membangkitkan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Only Jesus

Matthew 9:25 (NKJV)  But when the crowd was put outside, He went in and took her by the hand, and the girl arose.

Matius 9:25 (TB)  Setelah orang banyak itu diusir, Yesus masuk dan memegang tangan anak itu, lalu bangkitlah anak itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #26. Tahukah anda bahawa hanya di dalam Tuhan Yesus dan melalui Tuhan Yesus terjadinya kebangkitan? Jikalau kita mahu kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita, maka datanglah kepada empunya kebangkitan itu. Yesus memiliki kuasa mutlak atas segala sesuatu yang ada, yang sudah ada maupun yang akan ada. Tidak satu kondisi pun yang dapat membatasi Yesus untuk melaksanakan kehendak- Nya.

1.  Only Jesus
Markus 5:42 (TB)  Seketika itu juga anak itu bangkit berdiri dan berjalan, sebab umurnya sudah dua belas tahun. Semua orang yang hadir sangat takjub.

☕ 🍞 Kebangkitan Rohani hanya terjadi apabila Yesus ada di sana kerana Yesus adalah empunya kebangkitan itu tersendiri. Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Dialah kebangkitan..." maka jika anda mau dibangkitkan kembali, pastikan anda ada Yesus di dalam hidup anda. Tanpa Yesus, tiada kebangkitan. Ramai juga memikirkan bahawa mustahil sangat untuk melihat suatu kebangkitan rohani yang luar biasa di zaman ini. Sebenarnya, sepertimana Yesus katakan dalam Firman yang kita bacakan, kebangkitan rohani itu tidak mati, tidak terkubur ataupun telah hilang entah ke mana, tetapi ia cuma sedang "tidur" dan masanya telah tiba untuk kita membangkitkan kembali gelombang kebangkitan rohani ini. Ia cuma tidur sahaja.

Namun,  sebelum kebangkitan rohani terjadi, ada beberapa hal yang perlu kita lihat.  Di antaranya adalah KETIDAKPERCAYAAN. Tuhan Yesus terpaksa mengusir ramai yang tidak percaya Itu sebelum mukjizat dapat terjadi. Ketidakpercayaan adalah penghalang untuk pekerjaan Tuhan. Ketika anak itu sudah mati, dalam keadaan mati, Yesus datang ke rumah kepala ibadat. Note this point. Jesus was there, even the situation was dead, but the Source of Life,  the Life Giver was there, dan Yesus memberikan nafas yang baru kembali. Yesus membangkitkan kembali semangat ✊ untuk Revival. Yesus melakukan apa yang manusia katakan mustahil. Singkirkan ketidakpercayaan daripada hati anda. Izinkanlah Tuhan Yesus untuk menjamah anda dan membangkitkan anda kembali. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: