Tuesday, January 24, 2017

Revival : Faithful Servant

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang terus menerus mendorong kita untuk melakukan yang terbaik untuk Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Faithful Servant

Matthew 25:23 (NKJV)  His lord said to him, 'Well done, good and faithful servant; you have been faithful over a few things, I will make you ruler over many things. Enter into the joy of your lord.'

Matius 25:23 (TB)  Maka kata tuannya itu kepadanya: Baik sekali perbuatanmu itu, hai hambaku yang baik dan setia, engkau telah setia memikul tanggung jawab dalam perkara yang kecil, aku akan memberikan kepadamu tanggung jawab dalam perkara yang besar. Masuklah dan turutlah dalam kebahagiaan tuanmu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #24.  Tahukah anda bahawa Tuhan sedang melihat apakah kita akan tetap setia sampai akhir dalam pelayanan kita kepada Tuhan? A faithful servant will continue to serve no matter how many obstacles he has to breakthrough, no matter how hard it is, he or she will remain faithful until the last breath.

1.  Faithful Servant
Bilangan 12:7 (TB)  Bukan demikian hamba-Ku Musa, seorang yang setia dalam segenap rumah-Ku. 

☕ 🍞 Seperti seorang tentera yang setia kepada negaranya, yang sanggup mengorbankan nyawanya demi negara tercinta, taat dan setia dengan mengerjakan serta menjaga keamanan negara demikianlah kita perlu ada karakteristik seperti itu. Seorang yang pantang mengalah sebelum bertempur. The aftermath of Revival should be like,  us spiritually awaken and ready to do the will of God. Are we a faithful servant or we tend to U-turn when we face hardships, obstacles and attacks of the enemy?

Talenta di sini hanya perumpamaan untuk menegaskan bahawa orang percaya harus menjalani hidup dengan penuh tanggung jawab dan kelak Tuhan akan menuntut pertanggungjawaban tiap orang. Injil diberikan Tuhan kepada tiap kita dengan cuma-cuma. Namun, anugerah Tuhan itu harus membangkitkan kesungguhan dalam diri kita. Sehingga kita tidak bermain-main dengan kebaikan Tuhan. Adakah anda taat dan setia kepada panggilan Tuhan dan kedapatan setia melakukan Amanat Agung-Nya apabila Dia datang kali keduanya? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: