Saturday, January 21, 2017

Revival : There's a lot to do

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk mempergunakan kesempatan yang telah diberikan kepada kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : There's a lot to do

1 Corinthians 16:9 (NKJV)  For a great and effective door has opened to me, and there are many adversaries.

1 Korintus 16:9 (TB)  sebab di sini banyak kesempatan bagiku untuk mengerjakan pekerjaan yang besar dan penting, sekalipun ada banyak penentang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #21. Tahukah anda bahawa di mana pun kita berada, kita ada kesempatan untuk melakukan pekerjaan yang besar? Penentangan, halangan, pengacau, orang-orang yang iri hati, ini semua merupakan salah satu intipati dalam pelayanan. When there's obstacles in the ministry, the ministry continues to grow as we endure and persevere. Setiap penentangan haruslah menjadi sebagai satu dorongan untuk kita terus maju bergerak dan bukannya mengalah. Adversaries and opposition do not break the spirits of faithful and successful ministers, but warm their zeal, and inspire them with fresh courage.

1. There's a lot to do
Wahyu 3:8 (TB)  Aku tahu segala pekerjaanmu: lihatlah, Aku telah membuka pintu bagimu, yang tidak dapat ditutup oleh seorang pun. Aku tahu bahwa kekuatanmu tidak seberapa, namun engkau menuruti firman-Ku dan engkau tidak menyangkal nama-Ku.

☕ 🍞 The devil is not happy with the ministry that you're involved in therefore he does whatever he could just to make sure that you don't progress in the ministry. Tentangan dan halangan adalah asam garam pelayanan, hanya mereka yang setia sampai akhirnya akan mendapat mahkota 👑 kehidupan. Di mana pun kita berada, itulah ladang pelayanan kita. Ladang yang menantikan siapa yang akan datang untuk mengusahakannya. Ladang yang subur terbentang luas sedang menanti anda, sekaranglah masanya untuk kita terus bergerak maju dan memanfaatkan setiap kesempatan yang ada.

Ayuh,  majulah bergeraklah dan lihatlah tuaian telah siap untuk dituai. Bergeraklah bersama dengan Tuhan dan ayunkanlah sabitmu untuk menuai. Biarpun banyak sekali halangan dan tentangan yang kita lalui,  Tuhan tidak pernah pernah meninggalkan anda. Tuhan menyertai anda di dalam segala halangan dan cabaran. Tuhan memimpin anda dari kemenangan ke kemenangan. Jadi,  adakah anda sudah bersiap sedia untuk bergerak mengayunkan sabit anda untuk menuai? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: