Friday, January 27, 2017

Revival : In Christ I have new life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memberikan kehidupan yang baru. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : In Christ I have new life

Colossians 3:3 (NKJV)  For you died, and your life is hidden with Christ in God.

Kolose 3:3 (TB)  Sebab kamu telah mati dan hidupmu tersembunyi bersama dengan Kristus di dalam Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #27. Tahukah anda bahawa hidup anda tersembunyi dan terpelihara di dalam Tuhan Yesus? Kita telah mengalami perubahan yang baru dalam hidup kita. Perubahan itu adalah dahulu kita hidup di dalam dosa tetapi sekarang kita hidup di dalam Tuhan Yesus. Orang Kristian bukan hanya telah mati, tetapi juga telah dibangkitkan bersama dengan Kristus. Those that are born again are dead to sin, because its dominion is broken, its power gradually subdued by the operation of grace, and it shall at length be extinguished by the perfection of glory.

1.  In Christ I have new life
Roma 6:2 (TB)  Sekali-kali tidak! Bukankah kita telah mati bagi dosa, bagaimanakah kita masih dapat hidup di dalamnya?

☕ 🍞 True believers are dead to sin, therefore they ought not to follow it. No man can at the same time be both dead and alive. Sebagai anak-anak Tuhan, kita memiliki Roh Allah yang memampukan kita hidup taat pada Dia dan tidak tunduk pada kedagingan kita. Namun selama kita masih hidup dalam tubuh yang fana, godaan itu akan terus hadir. Kalau kita tidak dekat dengan Tuhan dan tidak mau dengar-dengaran pimpinan Roh-Nya, kita boleh gagal. Hanya di dalam Yesus kita menemukan kehidupan dan kehidupan yang berkekalan. Di dalam Tuhan Yesus ada kuasa kebangkitan yang membangkitkan kita. Di dalam Tuhan Yesus ada kuasa keselamatan yang menyelamatkan kita. Di dalam Tuhan Yesus ada kuasa pemulihan yang memulihkan kita. Di dalam Tuhan Yesus ada kuasa kesembuhan yang menyembuhkan kita. Di dalam Tuhan Yesus ada kehidupan. Di dalam dunia ada dosa yang mengikat kita.

Jika anda sedang mencari erti kehidupan anda, maka carilah di dalam Tuhan Yesus kerana hidup anda tersembunyi di dalam Dia. In Christ we find the meaning of our existence. True Revival happens when Christ is in you. Sebagai orang yang sudah ikut dalam kematian dan kebangkitan Kristus, kita sudah bebas dari kuasa dosa, sehingga kita dengan kekuatan Roh Kudus, mampu berjuang melawan dosa. Persekutuan kita dengan Kristus akan berdampak pada proses pengudusan yang progresif. Jauhilah dosa dan mendekatlah kepada Tuhan. Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: