Monday, January 9, 2017

Revival : The Fullness of God

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan kepenuhan Tuhan Yesus di dalam hidup kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Fullness of God

Colossians 2:9-10 (NKJV)  For in Him dwells all the fullness of the Godhead bodily;
and you are complete in Him, who is the head of all principality and power.

Kolose 2:9-10 (TB)  Sebab dalam Dialah berdiam secara jasmaniah seluruh kepenuhan ke-Allahan,
dan kamu telah dipenuhi di dalam Dia. Dialah kepala semua pemerintah dan penguasa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #9. Tahukah anda bahawa kehidupan anda harus dipenuhi dengan kepenuhan kepribadian Tuhan Yesus? Our lives must be filled with the fullness of God. Meaning to say that when we move with God as we follow Him,  the impartation of the Holy Spirit must constantly change our lives to have more God-like personality and less of our flesh. Kepenuhan kepribadian Tuhan harus mengubah pribadi kita.

1. The Fullness of God
Efesus 3:18 (TB)  Aku berdoa, supaya kamu bersama-sama dengan segala orang kudus dapat memahami, betapa lebarnya dan panjangnya dan tingginya dan dalamnya kasih Kristus,

☕ 🍞 Kepenuhan Tuhan bererti kelimpahan anugerah-Nya yang dicurahkan memenuhi manusia. Kepenuhan Tuhan dapat juga bererti kepenuhan yang memenuhi Tuhan sendiri yakni kesempurnaan-Nya. Erti kedua lebih dekat dengan yang Paulus maksudkan ialah orang Kristen akan menjadi sempurna sama seperti Bapa adalah sempurna. Dengan Kristus berdiam di dalam hati kita dan Roh Kudus menguatkan kita, maka kita akan hidup seturut ajaran Kristus. Hidup yang seperti ini akan mengalami perubahan dari hari ke hari, bertumbuh dan semakin serupa dengan Kristus.

Tuhan sedang menggerakkan hati kita kepada-Nya kembali supaya Roh Kudus dapat terus menerus berkarya di dalam hati kita. Kerana apabila anda hidup bersatu dengan Kristus, anda juga diberikan hidup sejati. Semua roh yang berkuasa dan yang memerintah berada di bawah kekuasaan Kristus. Revival is when you are constantly be filled with the fullness of God. Kepenuhan ini terjadi apabila kita tinggal di dalam Dia dan Dia di dalam kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: