Monday, January 23, 2017

Revival : Call of Duty

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan tugas dan tanggungjawab kita sebagai orang yang percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Call of Duty

Matthew 24:46 (NKJV)  Blessed is that servant whom his master, when he comes, will find so doing.

Matius 24:46 (TB)  Berbahagialah hamba, yang didapati tuannya melakukan tugasnya itu, ketika tuannya itu datang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #23. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil kita untuk tugasan yang mulia? Tugasan dan tanggungjawab seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus bukan hanya sekadar untuk percaya saja tetapi juga harus mengerjakan tugasan yang telah dipercayakan kepada oleh Tuhan. Ramai yang mau hidup senang senang di dalam Tuhan tetapi tidak mau melakukan tanggungjawabnya sebagai seorang percaya.

1. Call of Duty
Matius 26:19 (TB)  Lalu murid-murid-Nya melakukan seperti yang ditugaskan Yesus kepada mereka dan mempersiapkan Paskah.

☕ 🍞 Melayani Tuhan adalah satu anugerah yang terindah di dalam hidup kita. Satu panggilan yang sangat istimewa untuk kita semua. Seorang hamba yang setia adalah seorang yang mengenal panggilannya dan melakukan panggilan itu dengan segenap hatinya. Setiap kita ada tugas dan harus melakukan tanggungjawab kita sebagai orang yang percaya kepada Tuhan Yesus. Adakah kita sedang melaksanakannya?

Tuhan membangkitkan kita kembali supaya kita akan mengenal cinta Tuhan dan kasihnya kepada kita semua dan jika kita mengatakan bahawa kita mengasihi Tuhan, maka kasih itu haruslah didemonstrasikan. Bagaimana? Dengan melakukan kehendak-NYA. Mengasihi sepertimana Dia telah mengasihi kita. Melayani Sepertimana Dia telah melayani kita. The Call of God is not just about to do His will but it is also about repentance, restoration, revival, Renewal, Refilling, Relaunching. Tuhan sedang memanggil kita keluar dari zon keselesaan kita.  Tuhan sedang memanggil kita supaya kita keluar dari "kubur" kita yang penuh dengan dosa. Tuhan sedang memanggil kita supaya kita tinggalkan cara hidup kita yang lama.  Tuhan sedang memanggil kita supaya kita mengikuti Dia dengan segenap hati kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: