Thursday, January 19, 2017

Revival : An example to the lost

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus menjadi kesaksian yang hidup. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: An example to the lost

1 Thessalonians 1:7-8 (NKJV)  so that you became examples to all in Macedonia and Achaia who believe.
For from you the word of the Lord has sounded forth, not only in Macedonia and Achaia, but also in every place. Your faith toward God has gone out, so that we do not need to say anything.

1 Tesalonika 1:7-8 (TB)  sehingga kamu telah menjadi teladan untuk semua orang yang percaya di wilayah Makedonia dan Akhaya.
Karena dari antara kamu firman Tuhan bergema bukan hanya di Makedonia dan Akhaya saja, tetapi di semua tempat telah tersiar kabar tentang imanmu kepada Allah, sehingga kami tidak usah mengatakan apa-apa tentang hal itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #19. Tahukah anda bahawa penghidupan kita harus menjadi satu teladan bagi mereka yang lain? Bagaimana jiwa-jiwa dapat dijangkau? Salah satunya adalah dengan kesaksian hidup kita. Apabila kita telah dibangkitkan kembali, dipulihkan, disembuhkan, diubah dan dibentuk kembali maka kita harus juga pastikan bahawa hidup kita menjadi berkat bagi orang lain. Hidup kita menjadi satu teladan bagi yang lain. Terkadang orang tertarik pada kesaksian hidup kita dan hati mereka terbuka untuk menerima keselamatan daripada Tuhan.

1. An example to the lost
1 Korintus 9:27 (TB)  Tetapi aku melatih tubuhku dan menguasainya seluruhnya, supaya sesudah memberitakan Injil kepada orang lain, jangan aku sendiri ditolak.

☕ 🍞 In this generation, people are looking for practical message rather than theoretical message. They are looking for what a preacher's life can offer. Is his or her life is in line with what they preach. Anda harus juga menjadi satu contoh atau teladan yang bagus kepada muda-mudi anda, jemaat gereja anda, ahli Christian Fellowship anda. Jadilah seorang yang mendorong dan bukannya batu sandungan. Jika Tuhan telah bekerja di dalam hidup anda, maka inilah masanya untuk Tuhan bekerja melalui anda. Impartasikan kebangkitan rohani itu kepada setiap yang memerlukan. Jadilah satu teladan atau kesaksian yang benar dan baik.

Hidup kita harus menjadi satu contoh yang baik kepada orang lain supaya melalui anda firman Tuhan bergema  di semua tempat dan tersiar kabar tentang imanmu kepada Tuhan Yesus. Revival is contagious. It must spread just like a virus. If only everyone can be infected with this Revival "virus". Jadi, apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: