Wednesday, January 18, 2017

Revival n In the power of the Holy Spirit

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan pemberitaan Injil yang memberikan harapan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : In the power of the Holy Spirit

1 Thessalonians 1:5 (NKJV)  For our gospel did not come to you in word only, but also in power, and in the Holy Spirit and in much assurance, as you know what kind of men we were among you for your sake.

1 Tesalonika 1:5 (TB)  Sebab Injil yang kami beritakan bukan disampaikan kepada kamu dengan kata-kata saja, tetapi juga dengan kekuatan oleh Roh Kudus dan dengan suatu kepastian yang kokoh. Memang kamu tahu, bagaimana kami bekerja di antara kamu oleh karena kamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #18. Tahukah anda bahawa pemberitaan Injil disertai dengan kuasa Roh Kudus yang bekerja mengubah seseorang? The preaching of the Word of God is accompanied by the demonstration power of the Holy Spirit which is at work when the word of God is released into someone's life. Kuasa ini menghasilkan keinsafan akan dosa, pembebasan dari kuasa setan, dan perbuatan mujizat dan penyembuhan, pemulihan, kebangkitan rohani dan pembaharuan di dalam kepribadian seseorang.

1. In the power of the Holy Spirit.
1 Korintus 2:4-5 (TB)  Baik perkataanku maupun pemberitaanku tidak kusampaikan dengan kata-kata hikmat yang meyakinkan, tetapi dengan keyakinan akan kekuatan Roh, supaya iman kamu jangan bergantung pada hikmat manusia, tetapi pada kekuatan Allah.

☕ 🍞 Berita Injil disampaikan dengan "kepastian yang kokoh." Oleh kerana iman kepada Kristus dan melalui karya Roh Kudus di dalam mereka, dalam hati mereka memiliki keyakinan penuh akan kebenaran dan kuasa dari berita itu. Melalui keselamatan dalam Kristus, Roh mengaruniakan hidup dan kuasa rohani kepada orang percaya agar mereka dapat memenuhi kehendak Allah. The preaching of the word of God is not powerless but it is filled with the power of the Holy Spirit working in someone's life, impacting then and transforming from inside out.

Pemberitaan Firman Tuhan diikuti dengan tanda-tanda dan mujizat lewat penyataan Roh Kudus. Pemberitaan Firman Tuhan bukanlah satu omongan kosong tetapi Ia hidup dan memberi hidup kepada yang menerima dan meresponi. Revival happens when we allow the Holy Spirit to work in us as we respond to His word.  Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: