Monday, January 30, 2017

Revival : Rebuild

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 membangunkan kita kembali. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Rebuild

2 Chronicles 24:13 (NKJV)  So the workmen labored, and the work was completed by them; they restored the house of God to its original condition and reinforced it.

2 Tawarikh 24:13 (TB)  Setelah itu mulailah tukang-tukang itu bekerja; pekerjaan perbaikan maju di bawah tangan mereka. Mereka membangun kembali rumah Allah menurut keadaannya semula dan mengokohkannya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #30. Tahukah anda bahawa bait suci-Nya harus dibangunkan kembali? The temple of God must be rebuild once again. The temple isn't a physical building but the SPIRITUAL BUILDING. The spiritual temple lies in ruin. Tidak tahukah bahawa dirimu adalah bait suci Tuhan dan yang tinggal di dalam anda adalah Roh Tuhan? Jikalau Tuhan ada di dalam kita,  apakah mungkin kita masih boleh izinkan dosa untuk membinasakan bait suci Tuhan?

1.  Rebuild
Matius 23:17 (TB)  Hai kamu orang-orang bodoh dan orang-orang buta, apakah yang lebih penting, emas atau Bait Suci yang menguduskan emas itu?

☕ 🍞 Ramai orang sangat sibuk memperhiaskan bangunan gereja ⛪ yang fizikal,  tetapi mereka lupa menghiasi bangunan spiritual mereka. Bangunan yang fizikal nampak indah dan megah tetapi bangunan spiritual terbiar begitu sahaja. Kerohanian yang benar bukan sekadar terlibat dalam berbagai kegiatan ibadah bahkan kegiatan pelayanan bagi Tuhan. Kerohanian yang benar berintikan hubungan kasih setia dan persekutuan yang akrab dengan Tuhan yang melibatkan segenap akal, hati, kemauan dan tindakan. It is easier to build temples, than to be temples to God.

Terkadang ramai menjadi seperti orang Kristian yang berpakaian cantik,  nampak cantik dan kacak, kemas di luaran tetapi belum tentu lagi di dalamnya cantik dan segak. We want to look good on the outside but we neglect the inside, our spiritual life. Di luar kita mau "membina" satu nama, imej, penampilan tetapi kerohanian kita makin hari makin parah. Your inside must reflect your outside and not the other way round. Your spiritual life must reflect your outward. If your spiritual temple lies in ruin, it is time to rebuild it again. Binalah Kerohanian anda di atas dasar Firman Tuhan dan dengan doa. Keberhasilan hidup kita adalah berkait rapat dengan keberadaan kerohanian kita, bait suci Tuhan. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: