Tuesday, January 3, 2017

Revival : The stirring in my heart

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan hati kita kembali. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The stirring in my heart

Judges 13:25 (NKJV)  And the Spirit of the Lord began to move upon him at Mahaneh Dan between Zorah and Eshtaol.

Hakim-hakim 13:25 (TB)  Mulailah hatinya digerakkan oleh Roh TUHAN di Mahane-Dan yang terletak di antara Zora dan Esytaol.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #3. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang menggerakkan hati kita kembali supaya kita dapat bergerak bersama dengan Tuhan? The Spirit of the Lord began to move Samson when he was a youth. This was evidence that the Lord blessed him. Where God gives His blessing, He gives His Spirit to qualify for the blessing. Tuhan mula menggerakkan hati Samson sewaktu dia masih muda lagi kerana kekuatan masa muda tidaklah sama apabila umur kita makin meningkat. Generasi muda ini sangatlah penting kepada Tuhan kerana melalui merekalah Tuhan membina satu generasi dan keturunan yang takut akan Tuhan dan melayani-Nya.

1. The stirring in my heart
Yoel 3:11 (TB)  Bergeraklah dan datanglah, hai segala bangsa dari segenap penjuru, dan berkumpullah ke sana! Bawalah turun, ya TUHAN, pahlawan-pahlawan-Mu!

☕ 🍞 God's perfect will is done in our lives as we obey and faithfully serve Him and live according to His ways. Tuhan melakukan satu pergerakan yang baru dan untuk pergerakan ini terus maju dan tersebar,  Tuhan perlukan anda. Tuhan sedang menggerakkan generasi ini sekarang untuk bersiap untuk merampas kembali bangsa kita,  generasi kita yang masih terikat dengan belenggu dosa. The Revival movement isn't limited by who you are. Revival isn't limited whether you are young or an adult. When God speaks, you declare. When God move, you move together. We must pray for God to raise up a chosen generation that will march  through this land.

Tuhan mengutus anda bukan sahaja untuk menjadi saksi-saksi-Nya sehingga ke hujung bumi tetapi juga supaya engkau membawa keselamatan sampai ke ujung bumi. Kita harus tahu bahawa sekeliling kita dipenuhi dengan kegelapan bukan sebab letrik terputus atau tidak bayar bil, tetapi keadaan sekeliling alam rohani kita dalam keadaan gelap. Friends, this has been a movement God started ever since the beginning, since the fall of men into sin. Prayer brings Revival. Revival brings Repentance. Repentance brings Salvation. And it is the salvation of massive souls. Revival shouldn't stop at any point of our lives. Apakah anda sudah bersiap untuk bergerak bersama dengan Tuhan? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: